Du er her

H&M og Klarna inngår partnerskap

I går kunngjorde H&M og Klarna at de inngår et internasjonalt partnerskap. Sammen skal de integrere H&Ms digitale kanaler med de fysiske butikkene for å gi kundene sømløse, personaliserte og engasjerende kjøpsopplevelser, uansett hvor, hvordan og når de handler.
Av Nils Vanebo
Publisert 09.10.2018 09:42

Målet med partnerskapet er å styrke H&M Club (kjedens heldigitale lojalitetsprogram), betalingsløsningene og kundeservicen. Klarnas teknologiske plattform skal bidra til en outstandingkundereise i alle kanaler.

Kundene får velge hvordan og når de skal betale samt å "prøve før du kjøper". Alle funksjonene blir integrert i H&M-appen og i H&M Club.

Partnerskapet skal gjelde for 14 land, hvor Sverige og UK er først ute neste år.

Investerer i Klarna

Samtidig gjør H&M en betydelig investering gjennom en rettet emisjon i Klarna. Dagens Industri oppgir investeringssummen til 185 MSEK, og for den summen får H&M en eierandel på mindre enn én prosent av Klarna.

H&Ms toppsjef Karl-Johan Persson uttaler:

– Vi er imponert over det Klarna har oppnådd til nå, og vi vil samarbeide for å heve den moderne handleopplevelsen. Det strategiske partnerskapet mellom H&M Group og Klarna er basert på et intenst fokus på å skape gode kundeopplevelser.

Nøkkelord