Du er her

Hvem fortjener prisen Den Gylne Idé?

Har ditt kjøpesenter gjennomført en nytenkende, spennende kampanje som skapte verdi og merverdi for besøkende og sentret? Da kan dere være kandidat til å vinne ‘Den Gylne Idé’.
Av Redaksjonen
Publisert 13.08.2018 16:21

Under den årlige Kjøpesenterkonferanse kårer Nordic Council of Shopping Centers hvert år også bransjens beste markedsføringskampanjer. 
Den Gyldne Idé blir delt ut i to kategorier: Kampanje og Åpen Klasse, og også her er det en fagjury som avgjør.

City Nord vant i fjor den ene av de to klassene.

Send inn de beste ideer

Hege Kolberg, Marketing Manager Norway, sier: – Det skjer så mye spennende i bransjen og vi håper det er mange som sender inn sine beste idéer. Vi ønsker at juryen skal få en vanskelig jobb!
Kriteriene for å selta? – Kampanjen bør være kreativ og effektiv, men ellers kan den være profilbyggende eller salgsutløsende, det kan være innholdsmarkedsføring, en mobilkampanje, PR-/influencerbasert, støtte lanseringer/nyåpninger, etc. etc.  – hva som helst! – understreker Hege Kolberg.


– Vi ønsker at juryen skal få en vanskelig jobb! Hege Kolberg i NCSC ønsker kandidater til Den Gylne Idé.

NCSC Awards

For å bidra til utviklingen av kjøpesenterbransjen, arrangerer NCSC konkurranser i flere kategorier:

  • Årets Kjøpesenter 2018
  • Årets Butikkjede 2018
  • Den Gyldne Idé 2018

Ønsker å inspirere

Denne siste kategorien har altså to underkategorier: Årets Kampanje og Åpen klasse, forklarer Kolberg:

– Det finnes mange fantastiske kreative tanker og idéer som er satt ut i livet på kjøpesentre over hele landet. Nordic Council of Shopping Centers Norge ønsker å inspirere til videre kreativitet gjennom å hedre de beste og mest effektive aktivitetene gjennom de siste tolv måneder. NCSC deler ut prisen Den Gyldne Idè til årets mest kreative markedsaktiviteter!

De to kategoriene

Kampanje:
Eks. Profil, salgsutløsende, etc.
Definisjon: En intensiv aktivitet i en tidsbegrenset periode.

Åpen Klasse:
Aktiviteter som faller utenfor den tradisjonelle kampanjen.
Aktivitetene skal ha funnet sted i perioden 1. juli 2017 – 30. juni 2018

Påmelding

Påmeldingsfrist 26. august 2018. Les mer om påmelding og kriterier her!
Prisen deles ut på Quality Airport Hotell Gardermoen 18. oktober under årets store Awardshow i under Kjøpesenterkonferansen 2018.

Faktaboks

Årets jury Den Gylne Idé:

Rune Stenberg, Seniorkonsulent/partner, Markedsinfo

Lars Erling Olsen, Professor, Handelshøyskolen BI

Hilde Hummelvold Jentoft, Project Manager, Scandic Hotels

Håvard Bakken, Prosjektdirektør, Anfo

Cathrine von Ibenfeldt, Høyskolelektro, Handelshøyskolen BI

Tomas Oberg, Rådgiver, TIBE Drammen