IKEA-varehus med lokal relevans

IKEA Uddevalla blir møbelgigantens mest moderne varehus, samtidig som man har lokalt fokus.

Publisert
IKEA slo nylig opp dørene til sitt nye varehus i Uddevalla, som over 37.400 kvadratmeter rommer fullt IKEA-sortiment, inklusive nye Paper shop, Uppleva og en eksklusiv visning av det nye kjøkkensystemet Metod.

Tre varehus på ett år


- Vi satser og ekspanderer i Sverige, fordi vi vet at interessen er stor for IKEA, sier landssjef IKEA Sverige, Håkan Svedman.

Møbelgiganten åpner tre varehus på under ett år i Sverige: i november i Älmhult, nå i mai i Uddevalla og til høsten/vinteren i Borlänge.

- Samtidig ser vi fortløpende på hvordan vi kan skape bedre shoppingopplevelser i våre eksisterende varehus, sier Svedman.

Lokaltilpasning


På IKEA Uddevalla er den lokale relevansen synlig. Både oppbyggingen og innredningen av varehuset, samt vareutvalget, er lokaltilpasset, med særlig fokus på svenske "sommarstugor", som det finnes mange av i denne regionen.

- Interessen for hjemmeinnredning i denne regionen er stor, og vi ønsker å møte denne ved å gjenspeile hverdagen til folk. Varehuset vårt er tilpasset menneskene i vår region, og jeg håper kundene vil føle seg hjemme her, sier varehussjef Tomas Bolander ved IKEA Uddevalla.

Miljøfokus


Varehuset er dessuten bygget med holdbarhet i fokus. IKEA Uddevalla benytter i størst mulig grad LED-belysning, og minst 90 prosent av alt avfall gjenvinnes eller benyttes til energiproduksjon. Man har etablert miljøbilparkering med ladestasjoner for elbiler, det er lett tilgjengelige sykkelveier og stor sykkelparkering ved varehuset, samt at man har hatt fokus på velfungerende kollektivtrafikk.
Powered by Labrador CMS