ANIMASJON: Elkjøp slutter å skrike og går over til å bruke animasjon i sine reklamefilmer. Foto: Elkjøp

Investerer 20 millioner i nytt reklamekonsept

Elkjøp har skreket høyt i mange år. Nå ønsker kjeden å tilnærme seg kundene med mer sjarme og varme.

Publisert

Det forteller konsernsjef Jaan Ivar Semlitsch i Elkjøp, ifølge en pressemelding.

Nordens største elektronikk-kjede investerer nå 20 millioner kroner i animasjon og figurer som forteller om gode tilbud og ting som skjer i Elkjøp-butikken. 

Konseptet som ble lanser over hele Norden 1. oktober, representerer en solid omlegging av elektronikkjedens markedsføring, ifølge pressemeldingen.

– Både bransjen og produktutvalget vårt har forandret seg mye de siste årene. De produktene vi selger får en stadig viktigere rolle i folks hverdag, og kundene har andre forventninger og stiller større krav til oss en før. Det betyr ikke bare at vi må sikre høy kompetanse blant våre ansatte, men har også innvirkning på hvordan vi møter og kommuniserer med kundene, sier Semlitsch. 

Dermed fant Elkjøp tiden moden for å endre reklamen.

– Vi ønsker å markedsføre oss overfor kundene våre med litt mer glimt i øyet enn vi har gjort tidligere. Vi skal selvsagt fortsette å fortelle om alle våre gode tilbud og håper at kundene vil ta godt imot den nye reklameformen, legger Semlitsch til.

De nye reklamefilmene lanseres samtidig i Norge, Sverige, Danmark og Finland og tanken er at tematikken og figurene skal prege markedsføringen fra butikkjeden i tiden som kommer.

– Målet er at konseptet skal gi oss en helhetlig reklameprofil som kan benyttes i alle kanaler i hele Norden. Dersom reklamefilmene får gode tilbakemeldinger fra våre kunder, blir dette et konsept Elkjøp kommer til å satse videre på. Den nye kampanjen vil bestå av mindre «løp og kjøp» og mer lun humor med sjarmtroll i hovedrollene, sier Semlitsch.

Elkjøps nye reklamekonsept er utviklet av byrået Forsberg & Co. i Sverige.

Powered by Labrador CMS