Administrerende direktør Pål Wibe i Europris står i spissen for den største moderniseringen og oppgraderingen av butikkene i Europris’ historie.

Inviterer til helt ny handleopplevelse

Europris har vokst ut av de gamle lokalene på Lambertseter og flytter over veien for torsdag å åpne en nesten dobbelt så stor butikk. Nybutikken inviterer nå til en helt ny handleopplevelse.

Publisert

Europris er en butikkjede i sterk vekst med 256 lavprisvarehus over hele landet. Forretningene selger alt fra dagligvarer til jernvarer, maling, dyrefor- utstyr, gaveartikler, pyntegjenstander, kjøkkenutstyr, tekstiler, garn, leker og mye annet. Over 30 millioner kunder handlet i 2017 hos Europris til ekstremt lave priser og fikk mer til overs. Kjeden omsatte i 2017 for 5,9 milliarder kroner, har over 2650 medarbeidere og gikk på børs i juni 2015. Både sentrallager og hovedkontor ligger i Fredrikstad.

Lover stor stemning

Torsdag blir det mange gode tilbud og stor stemning når den nye Europris-butikken innvies i nybygde Symra Park, i Cecilie Thoresens vei 28, klokken 09.00 torsdag 23. august. I tillegg til Europris, kommer også Rema hit og åpner klokken 16.00 samme dag. Plantasjen skal også inn i dette området som blir nærmeste nabo til Lambertseter Senter. I tillegg til leiligheter og butikker, får bygget en egen parkeringskjeller som skal dekke behovene for både leieboere og forretninger. Europris-butikken blir på drøyt 1200 kvadratmeter, pluss lager og sosialrom mot 680 kvadratmeter i den gamle butikken. Altså nesten en fordobling fra den gamle butikken.

10 medarbeidere anført av butikksjefen David Hellerud står klar til å vise fram den store, nye butikken som er breddfull av spennende varer.

– Vi er spent på hvordan kundene vil finne seg til rette i den nye butikken, men vi er optimister, for i tillegg til flytting til nye og større lokaler, er butikken også ny på mange andre måter, fremholder David Hellerud.

Mest moderne av alle 256

Denne butikken er fra starten den mest moderne av alle landets 256 Europris-butikker, sier butikksjefen, David Hellerud i Europris på Lambertseter.

– Butikken er lys og oversiktlig, og vi gleder oss virkelig til å ønske kundene velkommen, sier David Hellerud. Han har vært butikk-sjef for Europris på Lambertseter i tre år, og har tidligere butikksjeferfaring fra fem år hos Rema 1000 i Teie på Nøtterøy og 15 år hos McDonald’s.

Klare for åpning av Europris på Lambertseter. Fra venstre mot høyre: Petter Dundic, Saira Khan, Hassan Abdi-aziz, David Hellerud, Khanim Darwesh, June K. Hedemark og Muhammad N. Rana.

Innredningen og oppdelingen i produktgrupper er klarere og bedre enn tidligere, og det blir mye lettere å finne fram til varene i denne butikken som fra starten er den mest moderne av alle landets 256 Europris-butikker.

‘Knallfine åpningstilbud»’

På åpningsdagene vil det hagle med gode tilbud. – Vi har knallfine åpningstilbud, understreker David Hellerud. Cider, Sørlandschips, Lambi tørkerull og toalettpapir, fire bunter lyng for 50 kroner, Omo vaskepulver, Solsikkefrø, flytteesker, plastkasser til oppbevaring, balkongsett med cafebord og stoler, pluss massevis av andre varer fra Europris’ store utvalg. Dessuten blir det servert både kaffe og kaker, og høytidelig åpning med snorklipping og greier, sier butikksjef David. Han gleder seg til åpne ny-butikken, og kundene kan også glede seg. -Vi har fått en flott butikk og inviterer til åpningsfest med garantert god stemning. Jeg tror mange blir overrasket over hvor flott vi har fått det, og ikke minst over hvor god plass vi har fått til både kunder, varer og medarbeidere.

22 moderniseringer, 11 nye åpnet og 8 inn i nye lokaler

Europris-kjeden åpnet i 2017 11 nye butikker, gjennomførte 8 relokaliseringer mens 22 butikker ble bygget om og modernisert.

– Dette er det største omfanget av moderniseringer og oppgraderinger i Europris sin historie, fremholder administrerende direktør Pål Wibe i Europris. – Vi er veldig trygge på at kundene etter hvert i stadig økende grad vil merke denne forandringen av Europris-konseptet!

Vokser mer enn markedet

Europris vokste i 2017 mer enn markedet for øvrig, og kjeden hadde i 2017 en total vekst på 6 % og en sammenliknbar vekst på 3,1%. Lavprissegmentet som Europris er en del av, har tatt markedsandeler hvert eneste år i Norge de siste 18 årene.

– Europris har slått markedet hvert eneste år de siste 12 årene, og ut fra de positive tilbakemeldingene kundene gir oss på våre nye og moderniserte butikker, er det ingen grunn til at den trenden ikke skal fortsette, sier en smilende Europris sjef, Pål Wibe.

De gode resultatene og tilbakemeldingene fra kundene i de oppussede butikkene gjør at vi fortsetter moderniseringsreisen også i 2018, fastslår Pål Wibe.

Powered by Labrador CMS