Jollyroom samlet alle sine servicefunksjoner på ett sted, hvor enheter og medarbeidere kan jobbe nært hverandre. (Foto: Jollyroom)

Jollyroom åpner servicesenter

Jollyroom flytter inn i et nytt servicesenter på 3000 kvm i Sävedalen for å effektviisere håndteringen av kundeservicesaker og forkorte kunders ventetid ved å samle alle sine servicefunksjoner under ett tak.

Publisert

Nordens største e-handelsselskap innen barn og baby, fortsetter altså å vokse ut av sine lokaler. Det er selskapets kundeservice-, retur-, og reklamasjonsavdeling som har flyttet inn i servicesenteret på Industrivägen i Sävedalen, rett utenfor Göteborg.

”Skal også konkurrere på service”

– Med denne satsingen kan vi tilby bedre service til lavere kostnader, sier Ole Sauar, adm.dir. og selskapets grunnlegger.

– Det er viktig at kunden raskt får hjelp, og føler seg godt mottatt. For å kunne realisere dette, kreves det lokaler som er store nok for vårt personale, og at enhetene som jobber sammen, gjør det nært hverandre. Vi vil ikke bare konkurrere på pris, medn også på service, sier han.

Flere ansatte

Hittil har flyttingen ført til at kundeserviceavdelingen har plass til cirka 30 prosent flere ansatte. Dette har kommet godt med i løpet av det hektiske fjerde kvartalet, med Blackweek og julehandel.

– I og med det økte salget, har vi fått en markant økning av kundeærender. Vi har virkelig truffet rett med denne satsingen, enten det dreier seg om spørsmål relatert til kundeservice, returer eller reklamasjoner, sier Jollyrooms kundeservicesjef, Ida Nykvist.

Nytt system, kortere tider

I forbindelse med flyttingen, har kundeserviceenheten dessuten byttet system til Salesforce. Nå samles all informasjon om kunden på ett sted. Det gjør at hver ansatt kan håndtere flere kundeærender per dag.

– Det nye systemet betyr en kortere innlæringsperiode for våre nye ansatte, og kortere behandlingstider. I tillegg til dette jobber avdelingene nok en gang i samme lokaler, noe som gjør at vi ikke trenger å håndtere interntransporter, som igjen forkorter behandlingstiden for hvert ærend. Vi arbeider kontinuerlig med å effektivisere behandlingsprosessen, og med denne siste innsatsen, har vi tatt et stort steg fremover, sier Ida Nykvist.

(Pressemelkding)

Powered by Labrador CMS