Foto: JYSK Norge

JYSK Norge leverer rekordresultat

Med vekst på topplinje og samtidig tidenes største investeringer i retailleddet, leverer JYSK Norge AS rekordresultat for finansåret 2017/2018.

Publisert

Det skriver JYSK Norge AS i en pressemelding: Et stadig økende antall kunder i Norge velger JYSK ved anskaffelser av produkter i kategorien “sleeping and living”.

Som et resultat av dette har JYSK Norge AS levert firmaets beste resultat noensinne med en omsetning på 1,882 mrd. NOK og et EBIT resultat på 142,4 millioner NOK.

1000 dedikerte medarbeidere

– Den sterke veksten skyldes først av alt menneskene i virksomheten, uten våre snart 1000 dedikerte medarbeidere hadde dette resultatet aldri vært oppnåelig. Som en av Europas største møbel- og interiørkjeder har vi nødvendig innkjøpsstyrke til å sikre at vi har markedets beste priser og således kan vi tilby kunder i Norge meget konkurransedyktige varer med en kost-/nytteverdi som overgår våre konkurrenters. Videre har vi en finansiell styrke til å stadig fornye konseptet og ved avslutningen av finansåret 2017/2018 hadde vi to butikker oppdatert med vårt nyeste konsept innen varehandel, mens en tredje, en XL-butikk i Bodø, var under bygging. I tillegg har vi gjort massive investeringer i eksisterende butikker og oppgradert både handleopplevelsen og våre snart 100 butikkfasiliteter, sier Martina Pohjanen, Country Manager i JYSK Norge AS.

Forventer en enkel handleopplevelse

Videre sier hun: – Stadig flere kunder får øynene opp for JYSK; vi ser nå enorm tilvekst både av unge etablerere og eldre kunder, begge kundegrupper selvfølgelig veldig kjærkomne. Vi ser fra interne og eksterne undersøkelser at vi øker både i vurdering og preferanse hos den Norske konsumenten – og fornøyde kunder deler opplevelsen med andre, slik at også andre kunder og kundegrupper får øynene opp for vår unike posisjon. Kundene forventer en enkel handleopplevelse der omni-kanal tilnærming står sentralt.

Spesielt kategoriene interiørdekor, senger, madrasser og møbler vokser veldig i løpet av regnskapsåret.

Snart 100 butikker

– Vi er blitt tydeligere i å kommunisere trender innen skandinavisk stil og har satt ekstra ressurser på å bygge et attraktivt og moderne sortiment innen interiørdekor. Sammen med et stort fokus på å forsøke å gjengi stilene gjennom utstillinger, i våre snart 100 butikker, har vi oppnådd en kundevekst på denne varegruppen alene som er formidabel. I tillegg vil jeg nevne at vårt hagemøbelsortiment aldri har vært bedre, hverken i forhold til produktutvalg eller pris. Ingen av våre konkurrenter i Norge har bedre rammebetingelser for å lykkes i dette markedet enn oss, sier Martina Pohjanen.

Rekordresultatet i JYSK Norge AS er en del av en større suksesshistorie, JYSK Group, som ved utgangen av finansåret hadde mer enn 2.600 butikker i 50 ulike land.

Den første JYSK-butikken i Norge åpnet i 1988 og JYSK Norge teller i dag 95 butikker med snart 1000 medarbeidere i Norge.

Resultater for finansåret 2017/2018

  • Omsetning: 1,882 mrd. NOK
  • Økning fra 2016/2017: 5 %
  • EBIT-resultat: 142,4 millioner

(Pressemelding)

Om JYSK-Norge

  • JYSK åpnet den første butikken i Norge i 1988
  • I løpet av finansåret 2017/2018 åpnet JYSK Norge 3 nye butikker
  • JYSK Norge har i dag 95 butikker og har nesten 1000 dedikerte medarbeidere i Norge
Powered by Labrador CMS