Du er her

Kan vinne Den Gylne Idé 2018

For å hedre mange av de fantastiske kreative tanker og idéer som er satt ut i livet på kjøpesentre over hele landet ønsker Nordic Council of Shopping Centers Norge å inspirere til videre kreativitet gjennom å hedre de beste aktivitetene gjennom de siste tolv måneder. NCSC deler derfor årlig ut prisen Den Gylne Idè til årets mest kreative og effektfulle markedsaktiviteter.
Av Pressemelding
Publisert 19.09.2018 16:08


City Nord vant i fjor prisen i klassen ‘Kampanje’.

Prisene for 2018 blir delt ut på NCSC Norway Awards 19. oktober under Kjøpesenterkonferansen på Quality Airport Hotel Gardermoen.

To klasser

Prisen Den Gylne Idé er inndelt i 2 klasser:
Kampanje: Definisjon: En intensiv aktivitet i en tidsbegrenset periode. Profilerende, salgsutløsende, etc.
Åpen klasse: Aktiviteter som faller utenfor de tradisjonelle kampanjer

Kampanje

TRONDHEIM TORG – Slå på stortromma
Et tradisjonelt tema, bursdagsfeiring, ble her utført med god kreativitet, musikalsk snert og med en innovativ løsning. Trondheim Torgs 25 års feiring var, bokstavelig talt, en feiring med tilbud, aktiviteter og konkurranser som det virkelig smalt av. Publikum ble involvert og underholdt gjennom blant annet en app hvor man selv kunne hold takten ved å tromme på skjermen. Se video her.

Juryen slår på stortromma for feiringen.

GLASMAGASINET – Det finnes alltid en anledning
Denne kampanjen ble gjennomført med både kort- og langsiktig effektoppnåelse og ga solid datafangst til nytte for senere bruk. Kampanjen forsterket oppfattelsen av Glasmagasinet som et senter for de spesielle anledninger. Den engasjerte målgruppen gjennom konkurransen og har gitt solide resultater. Kampanjen drar forbruker gjennom hele reisen i sin bruk av multikanaler. Deltakelsen er ikke avansert, men den krever en del involvering av mottaker. Kampanjen er solid utført og har gitt gode resultater. Se video her.

Ønskeliste er sendt fra juryen.

AKER BRYGGE – Julekampanjen 2017
Kampanjen klarer å revitalisere et tema med nye elementer som styrker stedet som en destinasjon og ikke minst forsterker «det svakeste ledd» - vintersesongen Julekampanjen er godt gjennomtenkt og den er solid gjennomført. Det er laget kampanjemateriell som skaper stoppeffekt og trigger nysgjerrighet om å få vite mer. Aker Brygge får maksimert forbrukeruttaket i forhold til tidsklemma mange opplevde i høytiden. God økning i både omsetning og besøk viste at kampanjen fungerte og at det ble jul også på bryggekanten. Se video her.

Juryen gleder seg allerede til jul.

Åpen Klasse

AMANDA STORSENTER – Sprettilettene
Stadig økende konkurranse og utfordringer med å holde trykket på hovedmålgruppen gjorde at Amanda Storsenter i Haugesund skapte sine egne ikoner. Ikoner som blant annet skal løse behovet for flere aktiviteter og gode opplevelser på en effektiv og tematisk måte. Dette er et gjennomført konsept som involverer butikker og samarbeidspartnere og som enkelt tas ut både på senteret og rundt om i senterets nedslagsområder. Sprettilettenes aktiviteter, som kan gjennomføres på mange ulike måter, styrker senteret som et familiesenter både på kort og lang sikt. Figurene gir kundene gode opplevelser på handleturen og utenfor senteret styrker de senterets posisjon som familiesenteret.

Juryen danser gladelig med Sprettilettene.

SARTOR STORSENTER – Den store sykkelfesten
Den som ikke gir seg får ofte viljen sin til slutt. I dette tilfelle en positiv stahet for alle parter. For her møtte UCI et senter som med bestemthet fikk endret landeveisrittets løypetrasé fra å gå forbi på solid avstand, til å legge inn en skikkelig omvei rundt senteret. Alt iscenesatt for å møte utfordringen med stengt tilgjengelighet under Sykkel-VM i 2017. Det handlet om å gripe muligheten. Det å snu minus til pluss. Sartor Storsenter fikk flyttet Sykkel-VM traséen helt inn på døra – noe som ga flere besøk, økt omsetning og, ikke minst, forsterket omdømme gjennom handlekraft. Se omtalen her.

Derfor grep juryen muligheten til å nominere Sartor.

ARKADEN SKIEN – VM-torget 2018
Mange kjøpesentre har vist fotballkamper på skjermer. Mange har kjørt VM - aktiviteter når fotballen engasjerer som mest. Men få kjøpesentre, om noen, har gjennomført treningen og taktikken slik som Arkaden i Skien. Senteret åpnet dørene og omfavnet bylivet. Her engasjerte de sine leietakere og synliggjorde fremtidige leietakere. De dro med seg naboer i sentrum og en rekke investeringsvillige samarbeidspartnere. Alle kan vise fotball på skjermer, men Arkaden løftet helhetsopplevelsen gjennom sitt eget «stadion» på utsiden av senteret. Et stadion som bød på mye mer enn bare fotball. Se omtalen her.

Det ga tre poeng og mange mål. Juryen roper ut et høyt «Gooooal».

Faktaboks

Juryen 2018

  • Tomas Oberg, TIBE Drammen (Juryleder)
  • Håvard Bakken, Anfo 
  • Cathrine von Ibenfeldt, Handelshøyskolen BI
  • Rune Stenberg, Markedsinfo 
  • Hilde Hummelvold Jentoft, Scandic Hotels