Du er her

KappAhl lanserer nettbutikk

Nå ekspanderer KappAhl med lansering av nettbutikk i Norge og Finland.
Av Kjedemagasinet
Publisert 26.11.2014 11:18

Med ny responsiv design og avansert teknologi utnytter motekjeden potensialet i e-handel til det fulle, skriver KappAhl i en pressemelding.

 

– Det er kundene som velger når, hvor og hvordan de vil shoppe, sier KappAhls konsernsjef Johan Åberg. 

 

KappAhls e-handel i Sverige har hatt en svært positiv omsetningsutvikling siden starten 2011. Motekjeden ser at kundene bruker stadig mer tid på internett og mindre tid «på gaten».

 

– I dag sjekker kundene stadig mer på nettet og forbereder sine kjøp før de handler, det fører til færre og kortere besøk i våre fysiske butikker. Dermed kreves det mer av KappAhl i form av tilgjengelighet og et tydelig konsept, sier KappAhls markedsdirektør Joakim Holmstrand.

 

Enkelt å handle, døgnåpent og mer inspirasjon er nøkkelord for utviklingen av de nye nettsidene. I tillegg er det lagt vekt på en moderne design og sikre og effektive løsninger. Det handler blant annet om nye søkemuligheter, bedre betalings- og fraktmuligheter, og ikke minst responsiv design slik at nettsidene automatisk tilpasser seg skjermen uansett om kunden benytter PC, mobiltelefon eller lesebrett.

 

– De nye nettsidene gir selskapet mer fleksibilitet og treffsikkerhet. For kundene handler det om at alt skal ha samme uttrykk, de skal kjenne seg igjen uansett om de er på Shop Online eller ute i en av våre butikker, sier Joakim Holmstrand.

 

Arbeidet med å styrke relasjonen til KappAhls mange lojale kunder fortsetter også neste år.

– Målet vårt er å åpne Shop Online i flere av våre markeder. Neste lansering blir Polen i første halvår 2015, sier Johan Åberg.

 

 

Nøkkelord