JURYARBEID: Juryleder Vidar Mellegård i Impact skal sammen med representanter for Virke, Oslo Handelsstands Forening, Daymaker og Kjedemagasinet for andre gang kåre «Årets butikksjef» i faghandelen.

Kårer «Årets butikksjef» igjen

«Årets butikksjef 2012» ble en suksess. Nå er jakten på «Årets butikksjef 2013» i gang.

Publisert

I sommer ble Bente Danielsborg hos Norli i Kremmertorget på Elverum kåret til «Årets butikksjef 2012» i faghandelen. Nå er det klart for en ny kåring.

– «Årets butikksjef 2012» ble en suksess og vi fant en høyst verdig vinner. Nå starter vi jakten på «Årets butikksjef 2013», sier juryformann Vidar Mellegård i Impact.

Løfte frem

Prisen «Årets butikksjef» er en nyopprettet pris og ble delt ut for første gang i sommer.

– Prisen har som mål å løfte frem og gi økt annerkjennelse til den innsatsen som gjøres av butikksjefen, sier Mellegård.

Prisen er et samarbeid mellom Impact, Virke, Oslo Handelsstands Forening, Daymaker og Kjedemagasinet.

– Vi ønsker å gi innsikt i de faktorene som skaper unike resultater. Samtidig ønsker vi å fremme konkurransen mellom de ulike kjedene om hvem som klarer å utvikle de beste butikksjefene, sier juryformannen.

Kriteriene

Juryen har utarbeidet seks kriterier for utnevnelsen av «Årets butikksjef»:

  • Høy medarbeidertilfredshet
  • Nytenkende og nyskapende
  • Positiv oppmerksomhet i nærmiljøet og kundekretsen
  • Utnyttelse av kjedekonseptet
  • Utvikler egen og andres kompetanse
  • Gode økonomiske resultater

Nominerer seks kandidater

Påmeldingsfristen til «Årets butikksjef 2013» er 17. februar 2014. Det vil komme nærmere informasjon om hvordan du melder på din kandidat om kort tid. Følg med i Kjedemagasinet eller her på kjedemagasinet.no!

Etter at påmeldingsfristen er gått ut, vil juryen nominere seks kandidater utfra de innkommende begrunnelsene.

Deretter vil det bli gjennomført en grundig undersøkelse av de nominerte for å finne den beste butikksjefen:

  • Mystery shopping.
  • Personlig intervjuer med kandidatene, kandidatenes leder, en tilfeldig ansatt og senterleder hvor dette er mulig.
  • Kjedene dokumenterer selv de økonomiske resultatene.

Deretter blir den omfattende dokumentasjonen lagt fram for juryen, som deretter kårer «Årets butikksjef 2013». Prisen blir delt ut på et arrangement i Oslo i april/mai.


Powered by Labrador CMS