I BUTIKKEN: Kicks Ipad finnes nå tilgjengelig som tjeneste i alle Kicks butikker i Norge. Foto: Kicks

Kicks lar kundene netthandle i butikken

Ipad blir innført som salgsverktøy i alle Kicks-butikker. Ingen produkter vil lenger kunne være utsolgt eller ha en smal distribusjon i kjeden.

Publisert

Nå får Kicks maksimal tilgjengelighet for hele sitt totale vareutvalg bestående av 200 merker og ca. 16.000 produkter i alle fysiske butikker, skriver kjeden i en pressemelding.

– Ipads i butikk gjør det mulig å kombinere det beste av to verdener – personlig veiledning fra skjønnhetseksperter in-store og det unike utvalget og tilgjengeligheten e-handelen har, sier Zrinka Wergeland, Markedssjef for Kicks i Norge.

Ipad-tjenesten gjør det mulig å kombinere både et fysiskt kjøp og et e-handelskjøp i en og samme handel. Er ikke kunden komfortabel med å handle på nett, kan hun nå likevel få tilgang til de samme mulighetene, men likevel få betale i butikkassen som ved et vanlig kjøp.

Kunden betaler for både de fysiske produktene og e-handelsproduktene i butikkens kasse, mens varene derimot leveres todelt, kunden får med seg de fysiske produktene hun har handlet hjem i posen, mens e-handelsproduktene kommer direkte hjem til postkassen innen 2-5 dager.

Kicks-personalet hjelper kunden hele veien, med rådgivning, bestilling og betaling.

I høst lanserte Kicks egen netthandel i Norge.

Løsningen med Ipad-tjenesten i butikk ble introdusert i 2013 i de svenske Kicks butikkene med stor suksess.

Powered by Labrador CMS