Du er her

Kid Interiør kåret til Årets kjede

Kid Interiør ble kåret til Årets kjede 2019 på Kjøpesenterkonferansen i Trondheim.
Av Nils Vanebo
Publisert 21.10.2019 18:18

Anders Fjeld, administrerende direktør i Kid Interiør, var naturlig nok fornøyd:

– Vi er stolte, ydmyke og takknemlige over at Kid er kåret som vinner i kategorien Årets Retail/Årets F&B på årets kjøpesenterkonferanse. Kid har de siste årene investert kraftig i konseptutvikling og fornyelse og brukte store summer på butikkene. Det har gitt resultater og viser at i en bransje hvor mange snakker om trusler og konkurser, så er det mulig å skape god utvikling, vekst og gode resultater. Dette er en ekte lagseier hvor alle i Kid har lagt ned en kjempejobb. I våre butikker møter vi kunden hver dag og uten alle de engasjerte og dedikerte ansatte i våre butikker hadde vi ikke stått øverst på pallen i dag.

I juryens begrunnelse het det:

"I et stadig tøffere marked kreves det konstant fokus på utvikling. I år som tidligere år, har det vært meget gode kandidater å vurdere for juryen. Bare det å være blant de tre nominerte her i landet er en seier. Når det er sagt, er det likevel bare én som kan titulere seg med den gjeve prisen ”NCSC Årets Kjede 2019”.

Man har i juryeringen tatt hensyn til en rekke kriterier, blant annet omsetningsutvikling, nyetableringer, butikkenes utforming og grad av fornying og kjedens helhetlige konsept. Årets vinner er en kjede som juryen anser for å være en god samarbeidspartner på sentrene over det ganske land og som har vist en god utvikling.

Til tross for økt konkurranse i sitt segment har vinneren klart å bli et førstevalg og en favoritt for mange kunder. Vinneren bidrar med å skape hyggelig atmosfære og gode kundeopplevelser i senteret - blant annet gjennom utvikling av konsept og innredning.

Kjeden har hatt en god vekst i omsetning og vist evne til å tilpasse seg i et marked i stor endring. De investerer i sine ansatte med individuell prestasjonsmåling og oppfølging på alle selgere - både med egne nøkkeltall og tilbakemelding fra kunder. De har fokus på god drift, kundeservice og har et ønske om å skape inspirasjon for kunden som de vet elsker vi å fikse opp hjemme."

Faktaboks

Årets jury bestod av:

Kathrine K. Tilrem, Citycon (juryleder)
Morten Evensen, Securitas
Enza Mola Sundbye, Storebrand Asset Management AS
Simen Brekke Olsen, Olav Thon Gruppen