FORNØYD: Jan Paul Bjørkøy i Kiwi er fornøyd med dagligvarekjedens vekst. Foto: Kiwi

Kiwi vokser fem ganger mer enn markedet

Ferske tall fra analysebyrået Nielsen viser at KIWI står sterkere i markedet enn noen gang. I 2017 vokste KIWI fem ganger mer enn det totale dagligvaremarkedet, og økte markedsandelen med 0,9 prosentpoeng.

Publisert

– I KIWI sier vi at kunden er sjefen. Vi er veldig stolte av at kundene velger oss stadig oftere, og vi er strålende fornøyde med å vokse i et marked preget av så tøff konkurranse og lav vekst. Kundene våre er trygge på at vi aldri gir oss på pris, og det er tydelig at de setter pris på vårt sunne, grønne konsept, sier KIWI-sjef Jan Paul Bjørkøy om de ferske tallene fra Nielsen Norge.

– KIWI økte omsetningen med 5,5 prosent i 2017, mens totalmarkedet vokste med 1,1 prosent. Det er imponerende, sier KIWI-sjefen, som takker kundene for tilliten og hans 12.500 grønnkledde kolleger for innsatsen.

KIWIs markedsandel i 2017 endte på 20,8 prosent, opp 0,9 prosentpoeng fra 2016. KIWI har hatt 39 år med uavbrutt vekst i både markedsandel og omsetning.

– KIWI vokser i hele landet, men har hatt spesielt stor vekst i vest-, nord- og midt-Norge, forteller KIWI-sjefen.

(Pressemelding)

Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.

Se hva vi skriver om her

Bestill abonnement

Last ned enkeltsider eller hele bladet

Du kan abonnere på retailmagasinet.no sitt ukentlige nyhetsbrev gratis her

Powered by Labrador CMS