Kunder som kommer innom Kjell & Company-butikker i Norge blir nå spurt om de vil bli med i kundeklubben. Målet er å ha 100.000 medlemmer før årsskiftet.

Kjell & Company starter lojalitetsprogram i Norge

Kjell & Company har lansert lojalitetsprogram i Norge for å kunne tilby kundene mer personlig kommunikasjon og utvalg av tilbud.

Publisert

Kjell & Company har allerede et lojalitetsprogram i Sverige som har vokst kraftig og i dag har nesten to millioner medlemmer. I Norge er målsettingen 100.000 medlemmer før årsskiftet.

I slutten av august lanserte kjeden sitt lojalitetsprogram i Norge. Joel Rönneman, CMO i Kjell & Company, forteller at de har fått en god start. Medlemmer rekrutteres typisk ved at kunder spørres når de er i en butikk.

– Det føles veldig bra å kunne lansere lojalitetsprogrammet vårt også i Norge. Medlemskapet i lojalitetsprogrammet gir mange fordeler som vi er ganske sikre på at kundene våre vil sette pris på, forteller CEO Eric Lundberg.

Eric Lundberg har vært adm. dir. i Kjell & Company siden i fjor høst.

– Lojalitetsprogrammet er også en viktig del av vårt fokus på å skape engasjement gjennom personlig og relevant kommunikasjon, fortsetter han.

Medlemskapet, som er et helt digitalt lojalitetsprogram, gir kundene flere fordeler – blant annet kjøpshistorikk, personlige tilbud og poeng på alle kjøp.

– Vi har valgt å samarbeide med Revide, en partner fra tidligere, som tilbyr en plattform for lojalitetsprogrammer som ligger helt i forkant av markedet. Løsningen gir mulighet for personlig tilpasning og sømløs integrering med andre systemer som er viktige for kundeopplevelsen, sier Martin Knutson, CTO.

Det er verktøyet Vojado som skal brukes, og OMG Oculos – som er forhandler for Vojado i Norge – har hjulpet Kjell & Company med strategier.

– I dag forventer kundene en større grad av relevant kommunikasjon fra aktører innen detaljhandelen. Med lojalitetsprogrammet kan vi tilby kundene relevante tilbud på produkter og informasjon om disse, noe som verdsettes og kan inspirere til å bruke teknologien på en måte som de kanskje ikke visste var mulig, sier Joel Rönneman.

Fordeler for både kjeden og kunden

For medlemmene blir kjøpshistorikk og kvitteringer lagret i systemet.

Medlemskapet gir kunden gevinster, både gjennom tilbud som er forbeholdt medlemmer, men også nyttig informasjon.

– En kunde som har kjøpt en ruter, får eksempelvis tilsendt en epost med installasjonsvideo, forklarer Rönneman.

Spesialtilbudene til medlemmene skal endres ca hver annen måned.

Kjeden kommer til å kommunisere med kundene primært gjennom epost. De har mulighet også til å sende sms, men forteller at kundene foretrekker epost.

Med mer informasjon om kunden, vet Kjell & Company hva som er relevant for den enkelte kunde. I stedet for å gi tilbud på en nettverksruter til en kunde som nylig har kjøpt det, passer det bedre å tilby et produkt som bygger ut nettverket.

Stort vareutvalg på bakrommet

Kjell & Company ble etablert i 1988 og åpnet sin første butikk i Norge i 2015. Kjeden har 105 butikker i Sverige og 17 i Norge, med butikken i Tromsø som åpnet i begynnelsen av september.

Selskapet er inne i en ekspansiv fase med en ambisiøs etableringsplan som dekker store deler av Norge. De fysiske butikkene i kombinasjon med e-handelen skaper forutsetninger for et solid kundetilbud med service i verdensklasse.

Alle butikkene lagerfører hele sortimentet, dvs. over 10.000 artikler, og selger disse ut fra et kunnskaps- og løsningsbasert perspektiv.


Anders Rylander viser fram lageret på bakrommet som inneholder over 10.000 varer.

 

Powered by Labrador CMS