Kløverhuset i Bergen moderniseres

Etter tre års planlegging har Kløver Eiendom, som eier Kløverhuset, startet oppgraderingen av hovedinngangspartiet i Strandgaten i Bergen.

Publisert
- Det er lagt mye arbeid i å finne gode arkitektoniske løsninger, og vi er overbevist om at Kløverhusets nye inngangsparti vil bli et positivt tilskudd til hele Strandgaten, sier Tommy I. Hansen, som er administrerende direktør i Kløver Eiendom.

- Viktig oppgradering

 

- Oppgraderingen er viktig for Kløverhuset, og for at Bergen sentrum skal beholde sin posisjon som et levende handelssenter i konkurransen mot bydelssentrene, sier Hansen.

- For noen år siden pusset vi opp interiøret på Kløverhuset, nå sto eksteriøret for tur. Vi får en lys og luftig hovedinngang som er langt mer synlig, med store glassflater som strekker seg hele veien opp gjennom andre etasje. Store, lyse glassflater gir kjøpesenterets fasade et mer moderne uttrykk og økt synlighet mot inngangen til Strandgaten, som er Bergen sentrums hovedhandlegate, forklarer Hansen.

På sjøsiden av Kløverhuset har Strandkaien blitt oppgradert, og gaten fremstår nå som et område med et moderne byuttrykk. Det brede fortauet legger til rette for økt trafikk, og gir god adkomst til Kløverhuset – og til den nye Mathallen som ligger vis a vis senteret. Mathallen inneholder blant annet Turistinformasjonen, som alene trekker cirka 500.000 besøkende pr år.

- Kløverhuset har alltid vært godt besøkt av turister, men vi forventer en ytterligere økning i dette kundesegmentet nå som Turistinformasjonen er på plass, sier Hansen. På bakgrunn av de positive tingene som skjer på denne siden av Kløverhuset har vi nylig etablert en inngang som fører kundene direkte fra fortauet og til senterets første etasje. Når det nye inngangspartiet er på plass i Strandgaten i begynnelsen av mai i år, får Kløverhuset to innbydende innganger på begge sider av bygget.

I stadig utvikling


Kløver Eiendom, som eier både Kløverhuset og Xhibition Kjøpesenter, er et av de største private eiendomsselskapene i Bergen. De jobber hele tiden med å hente inn nye, spennende konsepter som styrker Bergen sentrum som handelsdestinasjon.

- På Kløverhuset har vi bygget opp en særegen profil, med historisk tyngde på mote og tekstil siden 1852. De senere årene har kvalitet innenfor velvære og kosmetikk også blitt et fokus, forklarer Hansen, som påpeker at man tilstreber seg på å ha konsepter man ikke finner andre steder.

Det er stor etterspørsel fra både internasjonale og nasjonale selskaper som ønsker å leie lokaler i Norges eldste og mest tradisjonsrike kjøpesenter. Det er imidlertid få som slipper gjennom nåløyet.

– Men når det klaffer, og konseptet passer inn i butikkmiksen, så satser vi. Siste nye er åpningen av den nye restauranten, Vista Bar & Brasseri og det kjente merkevarekonseptet DAY et Birger Mikkelsen, forteller Hansen.
Powered by Labrador CMS