Ill. foto fra kolonial.no

kolonial.no vokser hurtig

Netthandel av dagligvare ser endelig ut til å "ta av". I hvert fall opplever kolonial.no en ukentlig vekst på sju-åtte prosent, melder Finansavisen.

Publisert
Selv om de store kjedene har planer om netthandel, er koloniel.no foreløpig største aktør i Norge.
De startet opp i 2014 og omsatt da for beskjedne 14 millioner kroner. Men i fjor kom omsetningen opp i 75 millioner. Og veksten fortsetter altså i år med uforminsket styrke.
Ved forrige emisjon ble selskapet priset til 200 millioner kroner. Fortsatt sitter de ti gründerne med familier med et eierskap på 80 prosent, skriver Finansavisen.

Flere aktører kommer

Det er grunn til å tro at kolonial.no vil få konkurranse framover. KIWI har kunngjort at de vil komme på banen senest innen fem år. Og for noen måneder siden startet marked.no opp med blant andre Stein Erik Hagen på eiersiden, men det bekymrer ikke daglig leder Karl Alveng-Munthe-Kaas.
- marked.no snakker mye om hvor mye penger de har. De er ikke de eneste med penger. Vi kan enkelt hente det samme. Dette handler om å brukervennlige, innovative og effektive, sier han til Finansavisen.
Med en eierandel på 20 prosent er Karl Alveng-Munthe-Kaas største eier.
Powered by Labrador CMS