Kommunikasjonsbransjen hyller Stormberg

Stormberg er det selskapet i Norge som er best til å kommunisere gjennom egne kanaler og fremstå positivt i media. Det kommer frem i en undersøkelse blant norske kommunikatører.

Publisert
blant de som jobber innen kommunikasjon og markedsføring. Undersøkelsen er Nordens største i sitt slag, og over 1000 norske kommunikatører deltok.

Åpenhet er fremtiden


En del av undersøkelsen gikk ut på å kåre hvilke virksomheter som har vært flinkest innen ulike kommunikasjons-kategorier, og Stormberg stakk av med to priser.

– Det er veldig hyggelig at vi vinner, men samtidig er det et paradoks at en virksomhet som er åpen trekkes frem som en som skiller seg ut. Det burde være en selvfølge. Åpenhet er fremtiden og hemmelighold er fortiden. Det er helt avgjørende at det er samsvar mellom det man sier og det man gjør, sa daglig leder og gründer Steinar J. Olsen i Stormberg ved prisutdelingen i Litteraturhuset i Oslo.

Oppleves som troverdig


Stormberg har blant annet engasjert seg i nettkampanjen for å få kleskjeder til å fortelle hvor klærne de selger produseres.

– Vinneren oppleves som troverdig, er dyktig på kommunikasjon og en aktør som tar sosialt ansvar. Stormberg valgte blant annet åpenhet da debatten om arbeidsforholdene i klesindustrien blåste som verst, og høster fruktene av det, sier Trine Larsen, daglig leder i Hammer & Hanborg.

Heder og ære


I tillegg til Stormberg ble det delt ut heder og ære til DNB i kategorien betalt kommunikasjon mens Flytoget vant pris i kategorien tillit. Statoil ble kåret som den virksomheten som totalt sett var best på kommunikasjon. Det var en fagjury som nominerte totalt femten virksomheter som de mente har utmerket seg innenfor kommunikasjonsområdet det siste året, men det var de 1.069 deltagerne i undersøkelsen som kåret vinnerne.
Powered by Labrador CMS