Kvinner inntar netthandelen for fullt

Konsernsjef i Komplett Group, Ole Vinje, mener netthandelsbransjen nå opplever at kvinner inntar netthandelen for fullt.

Publisert
- I første fase av netthandel var det elektronikkprodukter og menn som handlet. Nå ser vi at det brede samfunnslag kommer på nett, og spesielt er det nå kvinnene som virkelig inntar netthandelen, sier Vinje.

Komplett Group er en ledende skandinavisk aktør med ti nettbutikker, deriblant Blush.no, som selger en rekke kjente merkevarer innen skjønnhet og velvære. Nettbutikken opplever nå kraftig vekst. Antall besøk økte med 365 prosent og man kan vise til fem ganger så høy omsetning når man sammenligner desember 2011 med desember 2012. I henhold til Postens e-handelsundersøkelse fra 2012, handler tre av ti kvinner personlig pleie på nett.

- Stadig flere ser at det er penger å spare ved å kjøpe på nettet. På Blush.no kan vi være hele 80 prosent lavere i pris på noen produkter sammenlignet med veiledende butikkpris, avslutter Vinje.

Blush.no skal revolusjonere skjønnhetsbransjen gjennom å endre kvinners handlevaner. Selger eksklusive merkevarer innenfor skjønnhet og velvære. Over 70 merkevarer og 3.600 ulike produkter. Hovedkategorier er hår, hud og sminke.
Powered by Labrador CMS