Lanserer Polarn O. Pyret PO.P Repairs

Lanserer reparasjonstjeneste for yttertøy.

Publisert

Med drøyt 40 års erfaring fra design av funksjonelle plagg til alle barn, med kvalitet som kan arves i generasjoner, tar nå Polarn O. Pyret det neste store skrittet i bærekraftarbeidet og introduserer en reparasjonstjeneste for yttertøy – under navnet PO.P Repairs.

Polarn O. Pyret legger vekt på å produsere klær som er både slitesterke og bærekraftige, og ambisjonen er at klærne skal kunne gå i arv og brukes av minst tre barn, skriver kjeden i en pressemelding.

Kundene ønsker å reparere

Ifølge en kundeundersøkelse Polarn O. Pyret har utført, blir 49 prosent av alle ytterplagg fra PO.P brukt av tre eller flere barn. I den samme kundeundersøkelsen svarte 54 prosent at dersom et plagg blir ødelagt etter en tids bruk, ville den beste hjelpen være å kunne levere inn plagget for reparasjon mot en avgift.

– Selv om ambisjonen vår er tre barn i hvert plagg, kan selvfølgelig plagg bli ødelagt. En spiss gren river kanskje opp skalljakken, eller så kan glidelåsen kapitulere etter å ha blitt dratt i av ivrige barnehender alt for mange ganger. Da vil vi fortsatt kunne gi plagget et langt liv, sier administrerende direktør Nanna Hedlund.

Selvkostpris eller helt gratis

PO.P Repairs innebærer at kundene kan levere inn ødelagt yttertøy fra Polarn O. Pyret i valgfri butikk som siden hjelper til med å reparere plaggene. Det spiller ingen rolle hvor gamle klærne er, tjenesten gjelder uansett alder på plagget. Butikkene er utstyrt med reservedeler som gjør reparasjonene enklere, og det finnes i tillegg forskjellige reparasjons-sett til salgs i butikken. Reparasjonen foretas enten direkte i butikken eller ved hjelp av lokale skreddere, enten til selvkostpris eller helt gratis for de mest lojale kundene.

– Våre eksperter på barneklær – det vil si alle selgerne i butikkene våre – avgjør hvordan plagget best kan repareres. Vi tror at mange kunder kommer til å sette pris på tjenesten og at vi dermed kan gjøre en felles innsats for miljøet, sier Hedlund.

Les mer om PO.P Repairs her

(Pressemelding)

Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.

Se hva vi skriver om her

Bestill abonnement

Last ned enkeltsider eller hele bladet

Powered by Labrador CMS