NY SJEF: Daniel Michalczyk (t.h.) overtar som CEO i LikenShare etter gründer Stig Ola Johansen. Foto: LikenShare

LikenShare henter tidligere Uber-sjef

LikenShare styrker staben og henter tidligere sjef for Uber Tyskland, Daniel Michalczyk, som ny sjef for internasjonal satsning.

Publisert

Daniel Michalczyk overtar som CEO for LikenShare fra april 2015. Han kommer fra Rottefella som internasjonal merkevaredirektør og jobbet før det i blant annet Uber Tyskland.

Michalczyk hentes til LikenShare for å ta selskapet internasjonalt. Han har også lang erfaring fra merkevaresiden fra selskaper som Coca-Cola, Danone og Lòreal.

– Jeg har førstehåndskunnskap som kunde om hvor utrolig effektivt LikenShare har vært i utviklingen av Rottefella som global merkevare. Det å live få se hvor godt produktene blir mottatt av forbruker gir en uvurderelig innsikt, sier den nye LikenShare-sjefen, ifølge en pressemelding.

Michalczyk sier videre at han ser et enormt potensiale i å bli en standardkomponent i markedsmiksen for enhver aktør innenfor bransjer som leverer varer og tjenester til konsumenter globalt.

– Potensialet for å påvirke hvordan selskaper ser på markedsføring er fantastisk. Dette måtte jeg være en del av, sier han.

Selskapet har allerede utvidet til de nordiske markedene og er snart på plass i nordeuropa med utvalgte nøkkelpartnere. Med Daniel Michalczyk på plass skal selskapet utvide til flere internasjonale markedet på kort og lang sikt. 

Med seg på reisen har selskapet med seg store merkevarekunder som Orkla, Wrigley, Fazer og Sangean.

– Med Daniel sin erfaring fra internasjonale selskaper og ansvarsområde, og spesielt erfaringen fra Uber, styrker vi oss betraktelig for denne satsningen, sier gründer Stig Ola Johansen.

Han går fra CEO til å jobbe med forretningsutvikling, salg og stratetgi i selskapets internasjonale satsning. Johansen fortsetter i styret og er per i dag selskapets største eier.

Powered by Labrador CMS