Du er her

Lytt til kunden

LEDER: Da Lefdal skulle fornye butikken i Sandvika Storsenter, valgte de å spørre 2000 personer hvordan de ville at den nye butikken skulle være.
Av Kjedemagasinet
Publisert 23.02.2015 12:51

Denne lederartikkelen er hentet fra Kjedemagasinet nr 1/2015

Kunden har alltid rett, er det noe som heter. Det er i mange tilfeller en sannhet med modifikasjoner, men i denne utgaven av Kjedemagasinet kan du lese om Lefdal som virkelig har tatt det helt ut med tanke på å høre på kunden.

Da de skulle fornye butikken i Sandvika Storsenter, valgte de å spørre 2000 personer hvordan de ville at den nye butikken skulle være. Deretter ble butikken designet med utgangspunkt i kundenes ønsker. Det har resultert i en tradisjonell, men tilsynelatende fremtidsrettet og spennende butikk.

Offline og online handel smelter sammen, samtidig som de har forsterket den fysiske butikkens egenart og fordeler. Det er ikke lenger bare se på og ta på, men også prøve – gjerne i kombinasjon med eget utstyr. Veien til ekspertise i butikken –både selgere og teknikere – er gjort kortere og mer synlig. Bruken av digitale flater er gjennomtenkt og gjennomført, og butikken framstår nærmest som heldigital.

Det gjenstår å se hvordan Lefdals egen evaluering av den nye butikken blir i løpet av våren, men vi mener Lefdal gjør mye riktig for å forsterke sine salgskanaler og gjøre handleopplevelsen for kunden enda bedre. Det skulle ikke forundre oss om Lefdals butikke i Sandvika ikke bare blir en pilot for Elkjøp Nordic, men også en inspirasjon for andre kjeder når den nødvendige fornyingen skal finne sted i nær framtid.

PS! Denne utgaven av Kjedemagasinet har ny logo, og vi lanserer en ny serie i samarbeid med Databeat som vi har kalt «Digitale trender». Det gjelder å fornye seg.

Stig Atle Bakke
redaktør

Les mer om Kjedemagasinet 1/2015 her

Nøkkelord