Du er her

Må imponere medeierne for å få jobb

For å sikre seg jobb i Coops nye innovasjonsavdeling må kandidatene imponere et knippe av medeierne i samvirket. Kandidatene må overbevise om at de er i stand til å løse konkrete hverdagsproblemer og gjøre folks liv mer friksjonsfritt og verdifullt.
Av Redaksjonen
Publisert 08.02.2019 16:36

Coop ønsker å skape morgendagens beste handleopplevelser og investerer i disse dager i en ny avdeling, CoopX. Coop tror morgendagens kunder og medeiere ønsker mindre friksjon og en enklere hverdag, slik at de kan fokusere på det som betyr mest for dem. Oppdraget til CoopX vil derfor være å jobbe frem løsninger på hverdagsproblemer knyttet til dagligvare og bygg, skriver selskapet i en pressemelding.

– Når vi nå skal hente de beste hodene til nye og spennende stillinger i CoopX er det avgjørende at vi finner talenter med genuin interesse til å forenkle hverdagen til folk. Coop har 1,7 millioner medeiere, og det er viktig for oss å ta samvirket på alvor. For å forsikre oss om at våre fremtidige kandidater har løsninger som svarer på medeiernes behov, vil derfor et utvalg av dem delta i rekrutteringsprosessen, sier Anton Nytorp, leder av CoopX i Coop.   

Mest spennende i retail

CoopX søker i første omgang fire nye talenter med design- og utviklingserfaring. Søknadsfristen er 22. februar og medeierne inviteres med på intervjuene i rekrutteringsprosessen.

– Med fare for å være for subjektiv, er jeg overbevist over at CoopX representerer det mest spennende stedet innen retail for tiden. Vi har en imponerende medeier- og kundebase, spennende konsepter, en utviklingsvillig ledelse, i tillegg til at resultatene kommer mange mennesker til gode, ikke bare en enkelt eier, sier Nytorp.

Digital morgendag

De nye medarbeiderne i CoopX vil jobbe med hverdagsproblemer ved å finne digitale og teknologiske løsninger på disse. Å forstå hvordan retail endrer seg fremover blir blant oppgavene. Ny teknologi og nye plattformer og markedstrender påvirker alle bransjer, og CoopX-teamet vil på bakgrunn av ekte kundeinnsikt, vurdere hvilke digitale produkter og tjenester som skal utvikles innen dagligvare og bygg fremover.

(Pressemelding)

Nøkkelord