VINNER: Mall of Scandinavia. Foto: NCSC

Mall of Scandinavia ble Årets kjøpesenter i Norden

Mall of Scandinavia ble vinner av NCSC Nordic Award 2018. I finaleheatet slo de Puuvilla Shopping Center i Finland, CC Hamar og Fredriksberg Centret i Danmark.

Publisert

Siden 2009 har Nordic Council of Shopping Centers (NCSC) delt ut denne prisen. Alle nominerte er nasjonale vinnere i sitt land.

Om årets vinner sier juryen: «Årets vinner beste nordiske kjøpesenter har et kvalitetskonsept som er velbalansert med sitt marked. De er innovatine, uten å gå på akkord med de grunnleggende karakteristikkene som et velfungerende shoppingsenter må ha. Senterets ambisjoner har ført til mange besøkende, høy turnover, tilfredse medarbeidere og fornøyde besøkende. Dette har resultert i en sterkt markedsposisjon i løpet av kort tid. Butikkmiksen, mat & drikke, underhldning og servicetilbudet er svært imponerende og markedsstrategien er klar. Aktiviteter har vært en suksess både for turister, kontoransatte så vel som innbyggere. Merkevaren er sterkt og senteret har blitt en destinasjon for mange utenfor markedsområdet. Senteret pusher grenser og hever ambisjonene for kjøpesenterindustrien i de nordiske landene og tar den nordiske regionen til en topplassering i Europa.»

Jury 2018:
Juryformann: Charles Larsson, Senior Advisor, Retail eX
Sverige: Sandra Greisman, Consultant, Sense of Urbancy
Danmark: Marianne Christensen, Consultant, Mac Retail Consult
Finland: Anna Bevz, Partner, Loikka Works Oy
Norge: Jo Bjørnstad, Expansion Manager, KICKS Norge AS

Nominerte 2018:
Finland: Puuvilla Shopping Center
Norge: CC Hamar
Danmark: Fredriksberg Centret
Sverige: Mall of Scandinavia

(Pressemelding)

Powered by Labrador CMS