Ordfører Fabian Stang og de glade vinnerne fra Meny Colosseum (Foto: OHF)

Meny Colosseum er Årets butikk 2014 i Oslo

Ordfører Fabian Stang kåret i går Meny Colosseum til den beste handels- og servicebedriften hos Oslo Handelsstands Forening (OHF).

Publisert
Meny Colosseum vant i konkurranse med Bolia (Henrik Ibsens gate), Pur Norsk, Specsavers (Majorstua) og Teppeabo.

- Så gøy! Takk til alle som har stemt på oss. Vi tør å være litt annerledes, noe våre fantastiske gjester vet å sette pris på, sier butikksjef Inge Stenbakk ved Meny Colosseum i en pressemelding.

Sprer matglede

En fagjury har plukket ut kandidatene som publikum har stemt på. Prisen deles ut hvert år på bakgrunn av bedriftens prestasjoner det foregående året. Oslo kommune, Aftenposten, Nordea og OHF står bak.

Fagjuryens begrunnelse ser slik ut:

Meny Colosseum har høy fagkunnskap, sprer inspirasjon og matglede med mange kreative utstillinger og smaksprøver. Butikken skiller seg ut i måten å fremme norske råvarer og kortreist mat på.
De ansatte opplever et utmerket arbeidsmiljø, hvor personlige egenskaper blir dyrket frem og det er rom for å være annerledes.
Butikken har et tydelig fokus på miljø og gjenvinning. De leverer daglig overflødige varer, men innenfor holdbarheten, til Blå Kors.
Meny Colosseum har en meget god leder som viser at det er mulig å drive godt kremmerskap innenfor rammestyrt kjededrift. Med kreativitet og omsorg for kunder og ansatte, evner han å skape solide resultater.

- Butikk som er på topp hele tiden

Gunnar Larssen, administrerende direktør i OHF, understreker at dagligvare er en konkurranseutsatt bransje, hvor det er krevende å være på topp i hele åpningstiden hver eneste dag.

- Dette har Meny Colosseum bevist at de mestrer på en ypperlig måte, sier han.

Hensikten med prisen er å stimulere til økt kvalitet, høyere servicenivå og mer kunnskap i handels- og servicenæringen. Næringen er Osloregionens nest største, med mer enn 110 000 ansatte.


Fakta: Slik kåres vinneren:

De nominerte må ha utmerket seg positivt på følgende områder foregående år:
  •  Kundeservice
  •  Lønnsomhet
  •  Innovasjon og nyskapning
  •  Godt arbeidsmiljø
  •  Miljøfokus
Årets jury har bestått av:
  • Per Gunnar Rasmussen, forskningssjef i Institutt for bransjeanalyser
  • Gunnar Larssen, administrerende direktør i Oslo Handelsstands Forening
  • Gunnhild Haugen, direktør i Næringsetaten, Oslo kommune
  • Anbjørn Svendsen, banksjef i Nordea
  • Morten Nøstvold, salgssjef i annonseavdelingen, Aftenposten
Powered by Labrador CMS