Du er her

Mester Grønn-aksjon skaffet Rosa sløyfe rekordbeløp

Skijentene blomstret for kreftsaken, og bidro til rekordbeløp til Rosa sløyfe-aksjonen, som hadde som formål å vise solidaritet med dem som rammes av brystkreft og samle inn penger til forskning på senskader etter brystkreftbehandling.
Av Redaksjonen
Publisert 09.11.2018 09:58

– Årets aksjon har vært en stor suksess hos Mester Grønn, og vi kan overføre rekordstore 3.169.980 kroner til Rosa sløyfe. Jeg er veldig stolt av den innsatsen våre medarbeidere har gjort gjennom ti år for å bidra i kampen mot brystkreft, sier Erling Ølstad, administrerende direktør i Mester Grønn.

Skijentene skapte stort engasjement

I år samarbeidet Mester Grønn med de norske skijentene for å skape økt oppmerksomhet rundt saken, med Therese Johaug, Ragnhild Haga og Ingvild Flugstad Østberg i spissen.

Skijentene fikk blant annet et sterkt møte med tobarnsmoren Siv Elisabeth Hauglann. Hun ble i 2007 rammet av brystkreft. Etter en tøff operasjon, cellegift- og strålebehandlinger ble hun erklært kreftfri året etter. Men på grunn av den sterke behandlingen har årene etter sykdommen vært preget av blant annet nerveskader, konsentrasjonsproblemer og kroniske smerter. Historien gjorde sterkt inntrykk og skijentene er glade for at de har kunnet støtte arbeidet mot senskader og bidra til mer forskning på området.

Oppfyller visjon om å skape glede

– Samarbeidet har bidratt til å løfte frem det viktige temaet senskader. For alle medarbeidere i Mester Grønn har skijentenes entusiasme smittet over og bidratt til tidenes engasjement og salg i Mester Grønn. Måten vi har koblet blomster og samfunnsansvar sammen på, skaper stolthet og prestasjonskultur i hele kjeden. Det er derfor ikke så rart at vi har satt ny rekord, opplyser Hege Hildeng markedsdirektør i Mester Grønn. 
– Vi oppfyller på denne måten vår visjon om å skape glede. Selv i livets vanskelige faser bidrar våre produkter til harmoni og betydelige forskningsmidler, noe vi er veldig glade for. 

Langvarig samarbeidspartner

Mester Grønn har støttet aksjonen siden 2009 og har hvert år satt nye innsamlingsrekorder. Hittil er det samlet inn 17 millioner kroner til den viktige brystkreftforskningen. I en bedrift med nesten 90 prosent kvinnelige ansatte er det helt naturlig å knytte en rosa sløyfe rundt Mester Grønn i oktober. Aksjonen skaper stort engasjement blant de ansatte, og årets flotte resultat skaper ekstra stolthet.
– Tusen takk til alle kunder som har kjøpt Rosa sløyfe-produkter og støttet en veldig viktig sak, avslutter Hildeng.

(Pressemelding)