Skjermdump av portalen.

Miinto nærmer seg milliarden

Moteportalen Miinto melder om imponerende vekst med et salg på nær 950 millioner kroner siste regnskapsår.

Publisert

Miintos regnskapsår slutter i juli, og tallene forteller om et selskap i sterk vekst og god utvikling. Omsetningen på nær 950 millioner er 40 prosent høyere enn forrige regnskapsår.

Miinto skiller seg ut fra øvrige nettselskaper med partnerskap med mange mindre retailere som selger direkte til sine kunder.

– Vi har lyktes med å gjennomføre en ambisiøs vekststrategi, mye å grunn av n intens fokus på volum og kundeopplevelse. Fordi vi leverer produktene fra enkeltbutikker i stedet fra et sentralt lager får kundene en nærhet og en personlig touch som de setter stor pris på. I tillegg har vi klart å tilby akkurat den type produkter som kundene ønsker. Selv om vi nå har partnerskap med nærmere 2000 butikker så er det eneste hinderet for videre vekst flere partnere og flere produkter, sier Head of Fashion i Miinto, Camilla Frank.

– Et virkemiddel for videre vekst er kontinuerlige investeringer i ny teknologi. Nå har Miinto investert i systemer som gir tilbakemeldinger fra kundene til alle partnerne. Det betyr at partnerne får tilgang til data fra mer enn fem millioner månedlige besøkende på Miintos portal, data fra kasseregistere og online trender slik at de får bedre grunnlag for å vite hva de skal kjøpe inn til sine fysiske butikker og webshops.

– Miinto vil fortsatt være ledende digitale aktør i Skandinavias motebransje og legger stadig større vekt på også å være ledende innen bærekraftige initiativer, sier Frank i en pressemelding.

(Kilde: Tekstilforum)

Powered by Labrador CMS