Du er her

Nå bytter DocMorris navn

DocMorris bytter nå navn på sine 77 svenske apotek til LloydsApotek, og satser på å bli den mest nyskapende apotekkjeden i Sverige.
Av Kjedemagasinet
Publisert 17.07.2013 15:26

Bakgrunnen for det lenge varslede navneskiftet er at apotekkjeden inngår i det internasjonale legemiddelkonsernet Celesio, som nå ønsker å samle sin apotekvirksomhet i Europa under ett og samme varemerke – Lloyds.

Vil endre bildet av et apotek

Omprofileringen av samtlige av kjedens apotek skal være ferdig i løpet av kort tid, og navnebyttet er bare det første steget i en større endringsprosess.

- LloydsApotek sitt konsept finnes i et stort antall europeiske land, og bygger på en unik erfaring knyttet til kundemøtet i over 2200 apotek. Ved etableringen av LloydsApotek i Sverige kan vi dra nytte av denne erfaringen og endre bildet av hva et apotek er og hva det kan tilby. Sammen med våre medarbeidere og kunder starter vi nå reisen mot å bli Sveriges mest nytenkende apotek, sier vd Ros-Marie Grusén i LloydsApotek Sverige.

Apotekenes nye utforming plasserer informasjon, rådgivning og omtanke for kundene i sentrum. Et eksempel på dette er spesielle "helsestasjoner", hvor kundene får tilgang til detaljert produktinformasjon, interaktiv kommunikasjonsteknologi og rom for privat konsultasjon. Det nye konseptet muliggjør også en mer effektiv styring av apotekene, blant annet når det kommer til lagerbeholdning. LloydsApotek har planer om videre ekspansjon, og har som mål å bli en av de ledende apotekkjedene i Sverige, med best service og de mest innovative og inspirerende apotektjenestene. Utrullingen av LloydsApotek sitt nye konsept vil fortsette utover sommeren.

Nøkkelord