TENKER NYTT: Ros-Marie Grusén, vd LloydsApotek Sverige, lover nyskapende apotek for sine svenske kunder.

Nå bytter DocMorris navn

DocMorris bytter nå navn på sine 77 svenske apotek til LloydsApotek, og satser på å bli den mest nyskapende apotekkjeden i Sverige.

Publisert

Bakgrunnen for det lenge varslede navneskiftet er at apotekkjedeninngår i det internasjonale legemiddelkonsernet Celesio, som nå ønsker åsamle sin apotekvirksomhet i Europa under ett og samme varemerke –Lloyds.

Vil endre bildet av et apotek

Omprofileringen av samtlige av kjedens apotek skal være ferdig iløpet av kort tid, og navnebyttet er bare det første steget i en størreendringsprosess.

- LloydsApotek sitt konsept finnes i et stort antall europeiske land,og bygger på en unik erfaring knyttet til kundemøtet i over 2200apotek. Ved etableringen av LloydsApotek i Sverige kan vi dra nytte avdenne erfaringen og endre bildet av hva et apotek er og hva det kantilby. Sammen med våre medarbeidere og kunder starter vi nå reisen mot åbli Sveriges mest nytenkende apotek, sier vd Ros-Marie Grusén iLloydsApotek Sverige.

Apotekenes nye utforming plasserer informasjon, rådgivning og omtankefor kundene i sentrum. Et eksempel på dette er spesielle"helsestasjoner", hvor kundene får tilgang til detaljertproduktinformasjon, interaktiv kommunikasjonsteknologi og rom for privatkonsultasjon. Det nye konseptet muliggjør også en mer effektiv styringav apotekene, blant annet når det kommer til lagerbeholdning.LloydsApotek har planer om videre ekspansjon, og har som mål å bli en avde ledende apotekkjedene i Sverige, med best service og de mestinnovative og inspirerende apotektjenestene. Utrullingen av LloydsApoteksitt nye konsept vil fortsette utover sommeren.

Powered by Labrador CMS