Navnet blir ”Boulevard”

Steen & Strøm sin nye kjøpesentersatsing i Kristianstad i Sverige får navnet Boulevard.

Publisert
Første spadetak for prosjektet Kristianstad Nya Galleria ble tatt i september i fjor. Da startet også for alvor prosessen med å finne et navn til kjøpesenteret, og en navnekonkurranse ble startet på prosjektets hjemmeside.

Drøyt hundre personer hadde komme med forslag da konkurransen ble avsluttet. Hele seks personer foreslo Boulevard, som er et treffende navn i følge vd Wilner Anderson i Steen & Ström Sverige AB.

- Med tanke på at fire av Sveriges syv boulevarder finnes i Kristianstad, og dessuten omkranser det nye kjøpesenteret, føles dette som et opplagt navn, sier Anderson.

Han får støtte av markedsdirektør Charles Larsson, som mener navnet oppfyller alle de kriterier som Steen&Strøm har definert for at det skal fungere godt i kjøpesentersammenheng.

- Navnet er jo også et varemerke, og med det følger en rekke juridiske, kommersielle og markedsføringsmessige krav. At navnet er godt likt av lokalbefolkningen, at det ligger godt i munnen og er positivt ladet er dog minst like viktig som alle funksjonelle krav, påpeker Larsson.

Byggingen av Boulevard er et av de største byggeprosjektene i sentrale Kristianstad, og planlagt ferdigstillelse er oktober 2014. Totalt omfatter prosjektet cirka 86.000 kvadratmeter, hvorav 28.000 kvadratmeter er handelsareal som vil huse rundt 70 butikker. I tillegg til handel omfatter prosjektet cirka 150 boenheter og drøyt 1.100 parkeringsplasser. Investeringen er beregnet til en drøy milliard svenske kroner.
Powered by Labrador CMS