Nespresso åpner i Trondheim

Den syvende Nespresso Boutique er åpnet i Norge.

Publisert

– Trønderne er de som drikker mest kaffe i landet. Det er på høy tid å åpne en Nespresso Boutique i Trondheim, en av Norges mest vitale byer, sier Geir Kronbæck, leder for Nespresso Norge.

Forrige uke åpnet Nespresso sin nye pop-up Boutique på Solsiden i Trondheim. Dette blir den syvende butikken i Norge.

– Trønderne drikker i snitt 4,3 kopper kaffe en vanlig hverdag, tall som gjør Trondheim spesielt interessant for oss. Dessuten er området rundt Solsiden i utvikling med nye boliger, butikker og mange nye arbeidsplasser. Blir resultatet som vi forventer, er planen å etablere en permanent Nespresso Boutique, sier Kronbæck.

Forventer stor tilstrømning

Senterleder Geir Veie ved Solsiden forventer stor tilstrømming fra hele trondheimsregionen til Nespresso Boutique.

– En slik signalbutikk vil tiltrekke kunder fra en større omkrets enn det andre butikker har mulighet til. Nespresso byr på langt mer enn kaffe, de byr på unike opplevelse som kundene tar med seg hjem. Det vil også kunne få positive ringvirkninger for de andre butikkene på kjøpesenteret, sier Veie.

Intens kursing før åpning

Petter Paulsen er Boutique Manager på Nespresso pop-up Boutique Solsiden. Han har fire heltidsansatte og fire deltidsansatte, som alle har vært gjennom omfattende kaffekursing før nyåpningen. Nespresso pop-up Boutique Solsiden tilbyr de karakteristiske Grand Cru-kapslene. Maskiner og tilbehør kan kjøpes hos maskinforhandlere i området, eller på Nespresso sine hjemmesider nespresso.com eller på Nespresso app.

– Før åpningen av en ny Nespresso Boutique kurses de ansatte grundig av våre egne opplæringsansvarlige. Derfor vil kundene møte godt forberedte kaffespesialister som gleder seg til å servere kundene på Solsiden, forteller Paulsen.

Oppfordrer trøndere til gjenvinning

Med åpningen på Solsiden i Trondheim utvider Nespresso samtidig sin gjenvinningskapasitet.

– Jeg oppfordrer alle våre kunder til å levere inn brukte Grand Cru-kapslene til gjenvinning. Disse sendes videre til Norsk Gjenvinning som separerer kaffegruten fra aluminiumet, mens kaffegruten leveres til Norsk Matretur. Kaffegruten blir til biogass som blant annet brukes til drivstoff for Oslo-bussene. Aluminiumet går til Norsk Hydro, hvor kapslene får et nytt liv som for eksempel en sykkel, en støtfanger eller en hermetikkboks, sier Kronbæck.

Solsiden kjøpesenter består i dag av 54 butikker, og har alt fra SPA til post, vinmonopol, apotek, klær, blomster, sko og dagligvarer – og nå en Nespresso pop-up Boutique.

Fakta om trøndernes kaffevaner fra Kaffeundersøkelsen 2016 :

• Syv av ti nordmenn drikker kaffe hver dag.

• Trønderne drikker mest kaffe med 4,3 kopper i snitt på hverdager blant de som drikker kaffe. Landsgjennomsnittet er 3,7 kopper.

• I Midt-Norge drikkes nær halvparten av kaffen hjemme, mens nær én tredjedel drikkes på jobb.

• Helgekonsumet til kaffedrikkerne i Midt-Norge er i snitt 3 kopper.

• Fire av ti nordmenn har en kapsel- eller podmaskin hjemme.

• 21 prosent svarer at de vanligvis drikker kaffe fra kapsel-/podmaskin.

Undersøkelsen er gjennomført av Ipsos for å kartlegge befolkningens holdning til, og forbruk av kaffe. Oppdragsgiver er opplysningskontoret Norsk Kaffeinformasjon. Undersøkelsen er utført på web blant et befolkningsrepresentativt utvalg over 18 år fra 13. til 29. april 2016. Ta kontakt med Norsk Kaffeinformasjon for nærmere informasjon om undersøkelsen.

Nestlé Nespresso satser på porsjonskaffe av høyeste kvalitet. De har hovedkontor i Lausanne i Sveits, opererer i 64 land og har over 12.000 ansatte. I 2015 besto det globale butikknettverket av over 450 eksklusive Nespresso Boutiques.

Powered by Labrador CMS