Nettbokhandel på omdømmetoppen

Haugenbok.no er den bokhandelen i Norge med flest fornøyde kunder. Det viser Handelshøyskolen BIs årlige kundebarometer som måler hvor tilfreds norske forbrukere er med bedrifter de kjøper varer og tjenester fra.

Publisert
Haugenbok.no blir kun slått av Flytoget, BMW og Skandiabanken, og ingen netthandelsbedrift har tidligere klatret så høyt på omdømmetoppen.

– Dette bekrefter en trend i flere bransjer – nordmenn liker å handle på nett, sier prosjektleder Pål R. Silseth ved BI.

Troverdighet og trygghet


– Internett er den hurtigst voksende handelsformen i Norge og verden for øvrig. Bedrifter som haugenbok.no viser at det er fullt mulig å kombinere vekst med troverdighet og trygghet for forbrukeren, sier Gerhard Anthun, daglig leder i bransjeorganisasjonen Distansehandel Norge.

Han peker på at Haugenbok.no var blant de første som sørget for å sertifisere seg i Trygg E-handel, en godkjenningsordning som driftes av Distansehandel Norge.

– Trygg E-handel-bedrifter kjennetegnes ved at de forplikter seg til et sett av krav som skal gi forbrukerne den beskyttelsen som en del useriøse netthandelsaktører ikke bryr seg om, sier Anthun.

- En enorm motivasjon


Haugenbok.no har med sitt resultat på kundebarometeret slått knockout på de tradisjonelle bokhandlerne.

– Vi har tidligere gjennom en undersøkelse av Synovate fått dokumentert at haugenbok.no er i særklasse den raskeste nettbokhandelen i Norge. Nå er vi også best på kundetilfredshet. Dette er selvsagt en enorm motivasjon for alle oss i haugenbok.no i Volda, sier daglig leder Lars-Ove Hammer.

Mer enn 5500 norske forbrukere har deltatt i årets undersøkelse, og fortalt hvor fornøyd de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester fra.
Powered by Labrador CMS