Du er her

Norsk fellespaviljong på EuroShop-messen i Düsseldorf

Den 16. til 20. februar neste år møtes tusenvis av utstillere og besøkende på verdens største messe for retailbransjen, EuroShop i Düsseldorf. Norsk-Tysk Handelskammer ønsker flere norske utstillere og satser derfor for første gang på en norsk fellespaviljong i 2020.
Av Nils Vanebo
Publisert 15.03.2019 14:31

Til tross for EuroShop globale betydning, er den norske deltakelse lav sammenlignet med våre nordiske naboland. På EuroShop 2017 var det 30 utstillere fra Sverige, 19 fra Danmark og 12 fra Finland – fra Norge var det syv. Hittil har fire norske utstillere booket stand ved EuroShop 2020. Norsk-Tysk Handelskammer håper at en norsk fellessatsing kan lokke enda flere norske utstillere til messen.

– Vi har lært fra andre messer at en fellesstand trekker mye mer oppmerksomhet enn flere enkeltstander. Derfor planlegger vi en norsk paviljong i Retail Technology-hallen i 2020, forteller Susanne Hawkins, prosjektmedarbeider for EuroShop-messen ved Norsk-Tysk Handelskammer.

Som utstiller i den norske paviljongen får man en ferdigbygget stand av høy kvalitet samt tilgang til felles lounge og møteområder. I tillegg er god organisatorisk assistanse før og under messen samt medlemskap i Norsk-Tysk Handelskammer også inkludert i prisen. Paviljongen vil ha plass til rundt ti utstillere.

EuroShop er den perfekte plattformen for leverandører til retailsektoren som ønsker å nå ut til flere og nye markeder. Norske TOMRA Systems ASA deltok i 2017 og har allerede booket plass for 2020. Marketing Manager i bedriften, Gigi Portela, er svært fornøyd med messen.

– EuroShop er et viktig vindu til verden for oss. Vi er et globalt selskap med store internasjonale kunder og størrelsen på messen gjør at det blir en attraktiv arena for å vise hvem TOMRA er. Vår deltakelse i 2020 er ekstra viktig da det er et voksende fokus på verdens plastproblem og pantesystemet som en løsning på dette, sier Portela.

EuroShop finner sted hvert tredje år og tar for seg åtte forskjellige dimensjoner av detaljhandel, blant annet Retail Marketing, Retail Technology og Shop Fitting and Store Design. I 2017 hadde EuroShop 2368 utstillere fra 61 land og over 113 900 besøkende fra 138 land.

Mer informasjon om satsingen finner du her.