NY MERKEVAREBY: På Ålgård utenfor Stavanger etablerer Norwegian Outlet sin andre merkevareby i Norge. Foto: Norwegian Outlet

Norwegian Outlet til Ålgård

Etter fire år med gode resultater og sterk vekst hos Norwegian Outlet på Vestby utenfor Oslo, er eierne nå klare for å satse videre. Nå bygger de en ny merkevareby utenfor Stavanger.

Publisert

Rogaland er, etter Oslo, en av de regionene i Norge med flest innbyggere. Det er en svært internasjonal region med landets sterkeste kjøpekraft, skriver Norwegian Outlet i en pressemelding.

Styreleder Hans Petter Hagen i Norwegian Outlet har saumfart Rogaland etter den best mulige beliggenheten, og etter grundig vurdering av flere alternativer, har styret i Norwegian Outlet valgt å etablere seg på Ålgård.

Ålgård utmerker seg med sin beliggenhet langs hovedfartsåren E39, med god tilgjengelighet fra Sør- og Vestlandet. Nærheten til turistattraksjonen Kongeparken har også vært viktig, og Norwegian Outlet har allerede inngått avtaler med Kongeparken om å samarbeide i videreutvikling av Ålgård som destinasjon, heter det i pressemeldingen. 

Norwegian Outlet har sammen med eierne av nåværende Magneten kjøpesenter, Ålgård Sentrum Eiendom AS, utviklet planene for det nye senteret. Etter en komplett ombygging vil senteret huse rundt 30 merkevarebutikker fordelt på 8.000 kvadratmeter.

Plank Arkitekter AS i Stavanger har i samarbeid med Masiv AS tegnet senteret, som har klare likheter med merkevarebyen på Vestby.

Medeier og OL-mester Ådne Søndrål gleder seg over valget: 

– Vi har funnet den perfekte destinasjonen for en videreutvikling av Norwegian Outlet, sier han.

Norwegian Outlet eies av Glastad Farsund AS (80 %) og Fortus AS (20 %).

Powered by Labrador CMS