Nye i Clas Ohlsons ledelse: Lene Oen (t.h.) og Kine Dreyer. (Foto: Morten Rakke)

Ny Commercial Manager i Clas Ohlson

Lene Iren Oen er ansatt som ny Commercial Manager i Clas Ohlson. Samtidig er det ansatt en kommunikasjonsrådgiver for å bedre kompetansemiksen.

Publisert

Det kunnsgjør Clas Ohlson i en pressemelding. Lene Oen kommer fra stillingen som Head of Customer Journey i Komplett, som hun var med å etablere for to år siden. Før det var hun Commercial Director i samme selskap og har solid netthandelserfaring gjennom 12 år hos Nordens største netthandelsaktør.

– Vi gleder oss stort til å få Lene inn i familien. Lene vil tilføre oss ny og spennende kompetanse og blir en viktig brikke for å sikre fremtidig lønnsom vekst og fornøyde kunder, sier Stine Trygg-Hauger adm.dir. Clas Ohlson AS.

Skal doble omsetningen hvert 2. år

Lene Oen blir i Clas Ohlson leder for et nyopprettet kommersielt team med ansvar for kundeservice, salg, markedsføring og kommunikasjon i alle kanaler. Clas Ohlson har store vekstambisjoner for online salg og en målsetning om å doble omsetningen på nett annet hvert år frem til 2022.

– Når denne muligheten åpnet seg hos Clas Ohlson, forstod jeg raskt at dette var et selskap og en kultur jeg hadde lyst til å bli en del av. Selskapet er svært godt likt av kundene, og er godt posisjonert for framtidig vekst med både fysiske butikker og nettbutikk. Clas Ohlsons butikker bugner av produkter som løser små og store utfordringer for kundene, og sammen med mange dyktige kollegaer ser jeg fram til å utvikle handleopplevelsen ytterligere. Vi skal sørge for at alle treffpunkter med oss fortsatt blir enkle, trygge og ikke minst hyggelige, sier Lene Iren Oen.

Ny kompetansemiks

Ansettelsen av Oen er en del av Clas Ohlsons strategi for å sikre rett kompetansemiks som gjør kjeden bedre rustet til å møte kundens forventninger og endrede handlevaner.

– Vi skal være der kunden er, og det endrer seg raskt og kontinuerlig. Det å forstå kundereisen og innfri kundenes forventninger blir avgjørende. Digitalisering endrer hele samfunnet, og vi har allerede tatt flere skritt for å komme nærmere kunden, sier Trygg-Hauger.

Med Lene på laget skal Clas Ohlson styrke og sikre gode kundeopplevelser i alle kanaler. Clas Ohlson har også hentet inn kommunikasjonsrådgiver Kine Dreyer som en del av den kompetansemiksen. Dreyer kommer fra kommunikasjonsbyrået Geelmuyden Kiese, hvor hun har jobbet siden 2013. Hun har bred erfaring fra både operativt og strategisk kommunikasjonsarbeid, heter det i pressemeldingen.

Powered by Labrador CMS