Ny jury og ny kategori

Juryen for Retailprisen 2012 er nå på plass. Den favner en bred samling av retailfaglige ressurser. Ny kategori under prisutdelingen i år er "Integrerte kampanjer e-commerce".

Publisert
Retailprisen arrangeres av Kreativt Forum. Den har som formål å sette fokus på, og bidra til, å heve kvaliteten på kommunikasjon innen detaljhandel, samt å premiere de beste arbeidene basert på kreativitet og dokumentert effekt. I tillegg kåres Årets Retailer, og alt er nå klart både for innsendelse av jobber og påmelding til konferansen og prisutdelingen.

77 fagfolk fra leverandører, kjeder, reklamebyråer, designbyråer, event-/ PR-byråer og mediebyråer skal vurdere hvilke jobber som er årets verdige vinnere til prisene som deles ut under Retailkonferansen i mai. Jurydeltakerne kommer fra aktører som Rimi, NorgesGruppen, Coop, Gresvig, LEGO, Orkla, Kraft Foods/Mondelez, Statoil Fuel & Retail, Jernia, Finn.no, Mills, Try/Apt, Kitchen, McCann, SMFB, Tank Design, Trigger og Starcom for å nevne noen. Juryen skal vurdere arbeider i 11 ulike kategorier, deriblant "Årets lansering", "Årets integrerte kampanje for en kjede" og "Årets integrerte kampanje for en leverandør". Nytt av året er "Integrerte kampanjer e-commerce". For å finne frem til de beste arbeidene har arbeidsgruppen bak prisen lagt vekt på å samle folk fra begge sider av bordet; både kunder og byråer.

- Retailprisen vurderer arbeidene både på kreativitet og effekt, og av den grunn mener vi det er svært verdifullt å ha med vurderinger både fra kunde- og byråsiden, sier årets juryoberst, Hans Petter Stub i SPRE.

Prisutdelingen skjer i etterkant av Retailkonferansen torsdag 23. mai i Kulturkirken JAKOB.
Powered by Labrador CMS