Ny kjede for designbevisste digitalbrukere

Gründerne bak Eplehuset satser på å fange opp de kvinnelige digitalbrukerne med sitt nye konsept Wyfee.

Publisert
Bjørn Tore Brevik, Marit Buseth og Frank-Steinar Reierskog har fra sin base i Trondheim bygget opp Apple-spesialisten Eplehuset i Norge og Danmark. I år kommer kjeden til å passere milliarden i omsetning. Nå tar de sats og lanserer et nytt konsept for designbevisste digitalbrukere.

Fokus på kunden


Gründerne selv mener Wyfee kan omtales som en "digital livsstilsbutikk", og mener de er de første som tar kvinnelige digitalbrukere på alvor. Der hvor tradisjonelle databutikker gjerne fokuserer på bits og bytes, skal Wyfee ha fokus på kunden og hvordan man kan få mest mulig ut av sine digitale produkter i hverdagen. I følge kjedens hjemmeside har man plukket det aller beste innen digital mote- og teknologi, og ønsker å vise hvordan disse kan fungere godt sammen. Blant vareutvalget finnes et nøye utvalgt sortiment av smarttelefoner, nettbrett, PC-er og lydopplevelser, sammen med et bredt utvalg av spennende og relevante accessories. Og nettopp tilbehøret er noe man har tatt på alvor, med spennende produkter fra brands som til nå ikke har vært å finne i Norge, i kombinasjon med mer profilerte fashionbrands.

Til Sirkus Shopping


Kjedens første butikk åpnet nylig i Bogstadveien i Oslo, og her er målet en årsomsetning på 30 millioner kroner. Bjørn Tore Brevik sier til Adresseavisen at han tror potensialet for Wyfee kan være enda større enn Eplehuset, men ønsker å gå i detalj rundt videre ekspansjon. Han røper imidlertid overfor avisen at man skal få på plass tre butikker i tillegg til nettbutikken i løpet av året, og at man allerede i oktober vil etablere seg på det nye kjøpesenteret Sirkus Shopping i Trondheim.
Powered by Labrador CMS