Du er her

Ny markedssjef i Sannsyn

Det norske teknologi- og markedsføringsselskapet Sannsyn vokser raskt og forsterker nå teamet med en av netthandelens mest kjente personligheter, Ole Martin N. Evensmo.
Av Redaksjonen
Publisert 11.01.2019 10:07

Sannsyn varsler nå at de kommer til å satse tungt i 2019 sammen med sin nye medeier. For å nå sine mål, henter selskapet nå altså inn Ole Martin N. Evensmo som markedssjef.

Personalisering og maskinlæring i vekst

Evensmo er et kjent navn innen norsk netthandel. Han er gründeren bak nyhetsnettstedet eHandel.com og handelskonferansen NXT som i fjor ble solgt til Ehandel.se. Han har også jobbet for Komplett Group og Elkjøp Nordic, samt kjeder som David-Andersen og Jernia.  

 – Få kjenner det nordiske netthandelsmarkedet så godt som Evensmo. Å få ham med på laget er noe vi er svært glade for, sier Morten Krogh-Moe, daglig leder i Sannsyn.

Etter at Evensmo i fjor høst solgte seg ut av eHandel.com og NXT, har han brukt mye tid på å finne ut hva han ønsker å gjøre videre. Evensmo hadde flere interessante tilbud, også fra flere store selskaper, men valget endte på Oslo-selskapet Sannsyn som fra før av har ti ansatte.

– Sannsyn har kommet langt i sitt tankesett rundt bruk av maskinlæring innen retail og har også noen meget spennende innovasjonsprosjekter på gang, så derfor ble det i grunnen et enkelt valg for meg, sier Evensmo.

Vil skape verdi

Med god kunnskap og et bredt nettverk blant norske kjeder, nettbutikker og leverandører håper Evensmo å skape verdi for sin nye arbeidsgiver. Samtidig ser han på jobben som en mulighet til å lære mer om fremtidens handel.

– Retail-teknologi har interessert meg i mange år, da jeg ser hvor viktig nye tekniske løsninger er for å gjøre nordiske kjeder og nettbutikker konkurransedyktige. Nå får jeg en unik mulighet til å lære mer om dette fagfeltet, sier Evensmo.

(Pressemelding)

Nøkkelord
Faktaboks

Om Sannsyn

Sannsyn har blant annet Felleskjøpet, Sprell, Anton Sport og ARK Bokhandel på kundelisten. Med maskinlæringsteknologi fra Sannsyn driver disse kjedene én-til-én-kundekommunikasjon i sanntid. 

Sannsyn har fått mye oppmerksomhet for sine tekniske løsninger og fikk i fjor høst også med seg Pearl Group, Norges største SAP-partner, med på eiersiden.