Du er her

Ny toppsjef i Onepiece

En av grunnleggerne tar et skritt tilbake, og lar 29-åringen Espen Skei Lerfald ta selskapets satsing i USA videre.
Av Odd Henrik Vanebo
Publisert 10.11.2016 04:20

 

 

Siden Onepiece ble startet i 2010, har plagget de begynte med blitt brukt av internasjonale superstjerner som Justin Bieber og fotballspilleren Mario Balotelli.

Hittil har det vært en av gründerne bak selskapet, Thomas Adams, som har vært administrerende direktør i selskapet, men nå overlater han sjefsstolen til Espen Skei Lerfald, som siden mars i år har vært finansdirektør i selskapet.


Espen Skei Lerfald

– Spennende tid

– Vi står foran en spennende tid med mange muligheter, og både Henrik, Knut og jeg har stor tro på Espen i den nye rollen som administrerende direktør. Espen er et multitalent med en ekte «passion» for å nå målene. Prosessen rundet det å finne en toppsjef har vært lang og grundig, skriver gründer Adams i en pressemelding.

Skei Lerfald har blant annet erfaring fra PwC, og utdanning fra utdanning fra ESADE Business School i Barcelona, Handelshøyskolen BI og Norges Handelshøyskole i Bergen.

Onepiece omsatte i fjor for 150 millioner kroner, og Europa var det ledende markedet. En av de store oppgavene som nå venter Skei Lerfald er å styre satsingen i USA, og butikkjeden Bloomingdales.

Ekspansjonsfase

– Onepiece har vært, og er, i en spennende ekspansjonsfase hvor fortsatt vekst er et fastsatt mål. Samtidig vil det fremover også være viktig å bygge en god struktur intern for å håndtere veksten på best mulig måte, skriver styreleder Arthur Engel i Onepiece i pressemeldingen, og understreker at styret er overbevist om at Skei Lerfald er riktig person for oppgaven.

Onepiece har i dag hovedsakelig salg via nettbutikker, men har også fysiske butikker, blant annet i Los Angeles i California, Paris, Berlin, London og Dubai. Og i dag tilbyr de ikke bare den hele drakten de først ble kjent for.

 


Foto: onepiece.com