Yoghurtflaskene er trykket for yoghurtprodusenten Tukuma Piens. Digital trykking gir muligheter for en tilpasset, direkte markedsføring som tidligere var utenkelig. (Foto: Immer Digital)

Ny trykk-metode gir uendelige variasjonsmuligheter

Ved hjelp av ny trykk-teknologi, har latviske Immer Digital nylig lansert en million yohurtflasker – trykket med hvert sitt unike trykk.

Publisert

HPs nyeste trykk-teknologi HP Indigo Digital Printing gjør det mulig å generere unike innpakningsdesign i hundretusener ulike varianter, skriver Immer Digital i en pressemelding.

– Dette produktdesignet er en innovasjon ikke bare i det Baltiske marked, men i Europa som helhet, sier sjef for Immer-gruppen, Irina Miroshnik i pressemeldingen.

– Coca-Cola og Nutella har hatt lignende kampanjer, med oppsiktsvekkende resultater. En tredel av vårt planlagte produksjonsvolum for de første to månedene er solgt i løpet av tre uker. Dette gjør at vi forventer betydelig større salgsvolum totalt sett, sier Miroshnik.

Programvaren MOSAIC bruker en spesiell algoritme for å skape uendelig mange designalternativ, ved å endre variabler, plassering og rotasjon. Dermed kan produktet skreddersys, rettet mot utvalgte kundegrupper. Digital trykking gir derfor muligheter for en tilpasset, direkte markedsføring som tidligere var utenkelig, skriver Immer Digital.

– Verden har endret seg dramatisk det siste tiåret, og det krever langt mer av merkevarer for at de skal respondere raskt på kunders forbrukeratferd. Dette er en utfordring for utskriftsleverandører, men de som tar utfordringen, er i rask vekst, sier Alon Bar-Shany, sjef for HPs Indigo Divisjon.

Immer Digital er et av få firma i verden, og det første i Nord-Europa, som har tatt i bruk HP Indigo 20.000 for produksjon av fleksibelt innpakningsmateriale. HP Indigo 20.000 er også et 100 prosent sikkert alternativ for produktinnpakning og for kontakt med mat, og malingen er vannbasert og miljøvennlig, ifølge pressemeldingen.

(Pressemelding)

Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.

Se hva vi skriver om her

Bestill abonnement

Last ned enkeltsider eller hele bladet

Du kan abonnere på retailmagasinet.no sitt ukentlige nyhetsbrev gratis her

Immer Digital emballasjefabrikk i Ventspils (Latvia) er den eneste fabrikken av sitt slag i Nord-Europa og produserer fleksibel emballasje, merkelapper og innpakning til både ferske, frosne, faste, flytende og kjemiske produkter.
Bedriften leverer til store konsern og utfører også markedsanalyse og andre tjenester for mindre bedrifter. Bedriften er medlem av den Latviske Emballasjeforening, den Europeiske Emballasjeforeningen, samt Safe Food Initiative. Fabrikken er kvalitetssikret etter ISO 9001-standarden, og kvalitetssikret for mat etter standardene BRC og ABI.

(Kilde: Immer Digital)

Powered by Labrador CMS