Du er her

Nye partnere til Mad Communication

Mad Communication styrker teamet med to profiler fra bygg og eiendom når de ansetter Nina Kristin Amdahl og Terje Gulbrandsen som partnere, sistnevnte også som daglig leder.
Av Pressemelding
Publisert 01.10.2019 17:41

– Ett og et halvt år etter oppstart, kan vi stolt og ydmykt vise til en kundeportefølje bestående av flere store og sentrale aktører. Når vi nå ansetter Terje og Nina, begge erfarne kommunikasjonseksperter med lang fartstid fra ulike deler av næringen, er det for å svare på en økende etterspørsel etter nettopp denne spisskompetansen, sier konsernsjefen i Mad, Nicolai Riise. 

Lang fartstid i bransjen

Nina Kristin Amdahl har det siste året jobbet som frittstående rådgiver mot bygg- og eiendomsnæringen. Hun har lang fartstid i bransjen, blant annet fra rollen som kommunikasjonssjef i Rambøll gjennom 10 år. Hun har mer enn 20 års bred kommunikasjonsfaglig erfaring med vekt på blant annet merkevarebygging, konseptutvikling og endringskommunikasjon. Til Rambøll kom hun fra stillingen som kommunikasjonsansvarlig i NHO Grafisk. Før det var hun kommunikasjonsrådgiver ved Handelshøyskolen BI. 

– Jeg gleder meg til å være med å utvikle Mad Communication videre. Strategisk og operativ kommunikasjonsrådgivning er viktig for å oppnå smidigere prosjektgjennomføring, bedre sluttresultat og dermed økt anerkjennelse for aktørene i Norges største fastlandsnæring. At vi er eid av Mad AS, som de seneste årene har markert seg som en modig og fremoverlent pådriver for bærekraftig arkitektur og byggeskikk, betyr mye for meg, sier Nina Kristin Amdahl.

Blir daglig leder 

Etter seks år som kommunikasjonssjef i Sektor Gruppen og etterhvert Citycon Norway, går Terje Gulbrandsen nå tilbake til konsulentbransjen og blir daglig leder av Mad Communication og partner i Mad AS. Før Citycon jobbet Terje i seks år som rådgiver og partner i PR-operatørene, der han hadde flere kunder innen eiendomsbransjen. Han har også bakgrunn som informasjonssjef for ICA i Norge. Med over 20 års erfaring har Terje jobbet med kriseberedskap, PR, myndighetskontakt og kommunikasjon i utviklingsprosjekter.

– Stadig flere oppdragsgivere ser verdien av gode rådgivere også innenfor kommunikasjon, enten det er i forbindelse med planprosesser eller posisjoneringsarbeid. Jeg mener eiendomsaktører som ikke jobber aktivt med kommunikasjon løper en mye større risiko i sine prosjekter. En helt sentral del av våre leveranser handler nettopp om å bidra til at prosjekter blir realisert med mindre risiko og med mer positiv omtale, sier Gulbrandsen.

Nøkkelord
Faktaboks

Mad Communication

er et kommunikasjonsbyrå som tilbyr strategisk og operativ kommunikasjonsrådgivning til bygg- og eiendomsnæringen. Virksomheten er en del av Mad AS, som har arkitektkontorer i Oslo, Bergen og Stavanger, samt interiørarkitektselskapet Sane og produktdesignselskapet Made.