Alle bygningene har blitt malt om i en klarere og lysere stil. Arbeiderne har brukt lokalt materiale, slik at flisene, treverk og metall til de ulike butikkfasadene er bevart i tråd med områdets særegne stil. (Foto: VIA Outlets)
(Foto: VIA Outlets)
VIA Outlets største arbeid har vært å utarbeide en ny del på nordsiden av outleten ved Freeport, noe som har gitt en rekke nye gourmet-restauranter rundt et nytt plaza. (Foto: VIA Outlets)

VIA Outlets oppgrader porteføljen

Eieren av Norwegian Outlet åpner 35 nye butikker og restauranter ved Freeport Lisboa Fashion Outlet Centre

Publisert

Eieren av Norwegian Outlet, VIA Outlets, har begynt åpningen av 35 nye butikker og restauranter ved Freeport Lisboa Fashion Outlet. Åpningen skjer som følge av en relansering med nye merkevarer som er forventet å gi et vesentlig oppsving av besøkende, skriver VIA Outlet i en pressemelding.

Omfattende oppgradering

Dette markerer en ny fase i VIA Outlets «200 millioner Euro-program», hvor alle de 11 outletene i porteføljen skal oppgraderes.

Calvin Klein Jeans & Underwear, Elisabetta Franchi, Furla og Timberland er blant de nye internasjonale merkevarene som åpner på senteret i Alcochete, som ligger en halvtime unna Lisboa med shuttlebuss. Gullsmeden Tous og veske- og tilbebørsmerket Tumi har også åpnet på outleten ved Freeport, mens VIA Outlet også har ekspandert senterets tilbud av barnetøy så vel som varer til hjemmet.

– Disse toppnavnene styrker merkevarene som er tilgjengelig på Freeport Lisboa Fashion Outlet, som Carolina Herrera, Hugo Boss, Escada, Armani Outlet og Tommy Hilfiger. Vi kan hittil se hvordan målrettet investering under oppgraderingsprogrammet skaper positive ringvirkninger: Forbedringer til senterets utforming, komplementert med bedre on-site tjenester og gjesteprogrammer, økning i besøkstall og høye salg blant våre merkevarepartnere. Vi satser på å øke salget med mer enn 20 prosent på senteret i Lisboa neste år, sier Duncan Agar, Co-CEO i VIA Outlets.

Den beste shopping-destinasjonen i Lisboa

Allerede er 80 prosent av det nye arealet lansert, slik at det 36 000 kvadratmeter store senteret nå har mer enn 130 butikker og restauranter. Le Creuset, Starbucks, Elisabetta Franchi og Tumi åpner sine første outlet-butikker i Portugal på senteret, og føyer seg til rekken med høyprofilerte merkevarer som Coach, Hackett og Swarovski.

– Vi ønsker at Freeport Lisboa Fashion Outlet skal være den beste shopping-destinasjonen i Lisboa, slik at gjestene fortsetter å komme tilbake for en fantastisk handleopplevelse med premium merkevarer, samt en minnerik dag. I tillegg til å skape den mest attraktive atmosfæren, er det helt essensielt at vi sørger for at hele opplevelsen er tilstrekkelig ved å tilby den høyeste kvaliteten av tjenester. For internasjonale besøkende til Lisboa, er ambisjonen vår å gjøre en tur til senteret til et av høydepunktene, sier Agar.

De neste på listen over VIA Outlets remodelleringsprogram er outlet-sentrene i Gøteborg, Wroclaw i Polen, Zweibrücken i Tyskland, Sevilla i Spania, Porto i Portugal og Vestby utenfor Oslo.

(Pressemelding)

Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.

Se hva vi skriver om her

Bestill abonnement

Last ned enkeltsider eller hele bladet

Du kan abonnere på retailmagasinet.no sitt ukentlige nyhetsbrev gratis her

VIA Outlets strategi er å utvikle sentre med muligheter for å prege leieinntektene gjennom målrettede investeringer, friske tilnærminger til håndtering av eiendommene og internasjonale markedsføringsinitiativer. Eiendommene til VIA Outlets har nøkkelplasseringer med vesentlig internasjonal turistappell.

Freeport Lisboa Fashion Outlet er det femte senteret som VIA Outlets har omgjort under sitt oppgraderingsprogram, som begynte med Fashion Arena Prague Outlet i Tsjekkia, Landquart Fashion Outlet i Sveits, Batavia Stad Amsterdam Fashion Outlet i Nederland og Mallorca Fashion Outlet i Spania har deretter fulgt etter. Merkevaresalget ved VIA’s fire renoverte outleter økte den årlige omsetningen med mer enn 15 prosent gjennom de første ni månedene av 2017, og overgår dermed den 10 prosent høye veksten for den totale porteføljen under samme periode.

Lisboa er blant de topp fem raskest voksende destinasjonene i Europa for internasjonale besøkende (2009-2016), ifølge Mastercards globale destinasjonsindeks. Skatterefunderingsselskapet Global Blue rangerte byen som den syvende beste shopping-byen for internasjonale besøkende i hele Europa. I fjor var den portugisiske hovedstaden besøkt av hele fire millioner utlendinger, spesielt populær blant brasilianere og kinesere.

Powered by Labrador CMS