Over 500 mennesker møtte opp til åpningen av det nye varehuset. Enda flere strømmet til utover morgentimene. (Foto: Johnny Vaet Nordskog)

Over 500 i kø da Rusta åpnet dørene

I dag åpnet den svenske varehuskjeden Rusta sitt tredje varehus i Buskerud, nærmere bestemt på CC Drammen. Åpningen trakk over 500 mennesker da båndet ble klippet klokken 09.00.

Publisert

Dette er varehus nummer 19 i Norge og frem til sommeren 2018 vil Rusta nå 24 varehus i det norske markedet, skriver kjeden i en pressemelding.

I kø fra i går kveld

Allerede klokken 20.00 tirsdag kveld var førstemann på plass utenfor det nye varehuset i Drammen. Heldigvis for Ann Kristin Edvartsen og hennes datter lå det klart et telt ved inngangen som de kunne sove i. Med varehussjef Morten Fjeld og butikkens første kunde i spissen ble den røde snoren klippet onsdag formiddag. Det var en lettet og glad varehussjef som endelig åpnet dørene.

Vi er utrolig stolte over å endelig erklære Rusta-varehuset på CC Drammen for åpnet. De siste ukene har vært veldig hektiske, så det er virkelig en god følelse å endelig åpne dørene, forteller Morten Fjeld.

Det nye Rusta-varehuset er 2200 kvadratmeter stort, og har 16 ansatte.

Norgesjefen lover kundene i Drammen nesten alt til hjemmet; Alt fra innredning til hjemmet, forbrukerartikler, fritidsartikler, ”DIY” og sesongtilknyttede produkter, ifølge pressemeldingen.

Fem nye varehus før sommeren

Norge er første utenlandsmarked Rusta velger å etablere seg i, og frem til sommeren 2018 vil ytterligere fem varehus åpne dørene.

Så langt har norgeslanseringen vært en braksuksess. Etterspørselen etter produkter til lave priser innen hjem- og fritidssegmentet ser ut til å ha vært enda større enn forventet. Åpningen på CC Drammen ser nå ut til å bli en av de beste her til lands. Drammenserne har strømmet til varehuset, sier Norgessjefen, Erlend Kramer.

Rusta sin forretningside baserer seg på innkjøp uten mellomledd. Rusta kan holde prisene lave gjennom sentrale innkjøp, store volum innen sortimentsdybde og bredde, effektiv distribusjon og tydelig markedsføring, skriver kjeden.'

(Pressemelding)

Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.

Se hva vi skriver om her

Bestill abonnement

Last ned enkeltsider eller hele bladet

Du kan abonnere på retailmagasinet.no sitt ukentlige nyhetsbrev gratis her

Powered by Labrador CMS