På sjarmoffensiv overfor byggmesterkundene
Nylig arrangerte Optimera "Byggmesterdagen", med mål om å gi byggmesteren ekstra oppmerksomhet. Intensjonen er å gjøre dagen til et årvisst arrangement.
Hele 250 Optimera-medarbeidere stilte opp på ulike byggeplasser, i en sjarmoffensiv overfor byggmesterkundene
Styrket tilbud
Tjenester, konsepter, byggevarer og tilgjengelighet er kjernen itilbudet fra Optimera til byggmestere, entreprenører, håndverkere ogandre proff-kunder. Gjennom stadig nye byggevarehus, proffsenter oglogistikktjenester har selskapet tatt markedsandeler. Parallelt harselskapet styrket tilbudet av konsepter som verktøy og festemidler,kjøkken/garderobe og dører/vinduer, samt tjenester innenfor blant annetlogistikk, dokumentasjon og tekniske tjenester. Under Byggmesterdagenvar medarbeidere fra alle Optimeras regioner ute for å få tilbakemeldingpå hvordan ting fungerer i praksis, få innspill til hva som kan gjøresbedre og gjøre byggmesterkundene kjent med Optimeras stadig brederetilbud av produkter og tjenester.
– Alt vi gjør er basert i behov og fortløpende tilbakemeldinger vifår fra kundene. På Byggmesterdagen setter vi imidlertid en fot i bakkenog drar massivt ut for å snakke direkte med folk, sier markedssjefproff i Optimera, Fredrik Rydgren.
Unike kundeløsninger
De mange medarbeidere tilbragte Byggmesterdagen ute hos byggmesterkundene.
– Vi hadde også med en liten oppmerksomhet ut til hver byggeplass, ogmarkedsførte dessuten Byggmesteravtalen. I avtalen forplikter Optimeraseg blant annet til å gjøre hverdagen enklere for lojale kunder, sierRydgren.
Byggmesteravtalen gir byggmestere gunstige betingelser, tilgang tilunike kundeløsninger og mulighet til å oppdatere egne og medarbeidereskunnskaper gjennom Optimera Akademiet. Avtalen innebærer prioritet medfaste kundekontakter, samt et fordelsprogram som dekker byggmesterensbehov på andre områder inkludert billeasing, bensin, strøm, forsikringog telefoni.