Klar for frysedisken. (Foto: Peppes Pizza)

Peppes Pizza i frysedisken

Peppes Pizza er klar for frysedisken. Bare i fjor ble det solgt 11 millioner Peppes Pizza produkter i norsk dagligvarehandel. Nå kommer den største produktlanseringen fra Peppes på mange år: en håndlaget og helt ny form for frossenpizza.

Publisert

– En frossenpizza fra Peppes Pizza har lenge vært etterspurt av forbrukerne. Vi mener vi har lykkes med å lage en ny form for håndlaget frossenpizza som vil treffe norske pizzaelskere, sier Jan Bodd, gründer av merkevareselskapet Scandza.

Utvidet samarbeid

Det har vært jobbet halvannet år med produktutvikling. Den nye frossenpizzaen, som er den første store lanseringen i et utvidet samarbeid mellom Peppes Pizza-eier Umoe Restaurants og merkevareselskapet Scandza, har den ekte Peppes-smaken. Etter ni års samarbeid om Peppes hjemmesnekra pizzakonsept i dagligvaren tar de nå steget ned i butikkenes frysedisker.

– Sammen har vi skapt vekst i markedet gjennom å utvikle en helt ny kategori til glede for norske forbrukere. Vi ser frem til å styrke Peppes Pizza i dagligvaren gjennom denne satsingen, sier Espen Hoff, adm.dir. i Peppes Pizza.

Mer godt i vente

– Peppes Pizza har vært en suksess i dagligvaren og populariteten er økende. Det er naturlig at vi og Scandza etter ni år med forlovelse inngår ekteskap og etablerer et felles selskap, for å rendyrke og videreutvikle satsingen på Peppes Pizza for dagligvarehandelen og convenience, sier Sverre Helno som er konsernsjef i Umoe Restaurants som eier Peppes Pizza.

(Pressemelding)

Om samarbeidet 

Den nye frossenpizzaen er den første storlanseringen som kommer fra et felles selskap mellom Peppes Pizza og merkevareselskapet Scandza. Selskapet heter Westend og skal videreutvikle satsingen på Peppes-produkter i både dagligvaremarkedet og convenience.

Peppes’ restaurantvirksomhet fortsetter som før og forblir 100 prosent eid av Umoe Restaurants. Ambisjonene om vekst i restaurantmarkedet ligger fast.

Powered by Labrador CMS