Polarn O. Pyret fortsetter utenlandsekspansjon
Polarn O. Pyret fortsetter å vokse på det internasjonale markedet. Nylig åpnet det svenske varemerket sin første butikk i Nederland, og målet er å ekspandere ytterligere i Europa.
Butikken i Eindhoven er den første utenfor Sverige som barneklesmerket driver i egen regi, og i løpet av året vil man åpne ytterligere to butikker på dette markedet.
Omtrent halvparten av salget hos Polarn O. Pyret skjer nå utenfor Sverige, og ekspansjonen fortsetter. 64 franchiseeide butikker finnes i USA, Storbritannia, Irland, Island, Norge og Finland. Polarn O. Pyret ser potensial for videre ekspansjon i samtlige av disse markedene, og i flere land foregår det nå nyåpninger. I Storbritannia åpner for eksempel den 16 Polarn O. Pyret-butikken i år.
- Etterspørselen etter våre produkter er stor utenlands, og gjennom satsingen i Nederland begynner vi nå å bygge opp markedet for å kunne vokse skikkelig i Europa. Vi ser på andre land med lignende forutsetninger, sier vd Anders Wiberg i Polarn O. Pyret.
Valget av Nederland i første omgang har sin forklaring i dette markedets åpenhet til nye merkevarer og den store interessen for skandinaviske konsept som anses å prege dette markedet.
- Vi vet at de nederlandske konsumentene setter pris på vårt varemerke og våre produkter gjennom den etterspørselen vi ser i nettbutikken som åpnet i 2012. Dessuten er det stigende interesse for kvalitet og holdbarhet, og der passer Polarn O. Pyrets vareutvalg inn, sier Wiberg.
Gjennom den europeiske nettbutikken når Polarn O. Pyret konsumenter i 23 land. Målsettingen er at e-handelen skal stå for en betydelig del av det internasjonale varesalget.
Vil vokse i Europa
Omtrent halvparten av salget hos Polarn O. Pyret skjer nå utenfor Sverige, og ekspansjonen fortsetter. 64 franchiseeide butikker finnes i USA, Storbritannia, Irland, Island, Norge og Finland. Polarn O. Pyret ser potensial for videre ekspansjon i samtlige av disse markedene, og i flere land foregår det nå nyåpninger. I Storbritannia åpner for eksempel den 16 Polarn O. Pyret-butikken i år.
- Etterspørselen etter våre produkter er stor utenlands, og gjennom satsingen i Nederland begynner vi nå å bygge opp markedet for å kunne vokse skikkelig i Europa. Vi ser på andre land med lignende forutsetninger, sier vd Anders Wiberg i Polarn O. Pyret.
Passer inn
Valget av Nederland i første omgang har sin forklaring i dette markedets åpenhet til nye merkevarer og den store interessen for skandinaviske konsept som anses å prege dette markedet.
- Vi vet at de nederlandske konsumentene setter pris på vårt varemerke og våre produkter gjennom den etterspørselen vi ser i nettbutikken som åpnet i 2012. Dessuten er det stigende interesse for kvalitet og holdbarhet, og der passer Polarn O. Pyrets vareutvalg inn, sier Wiberg.
Gjennom den europeiske nettbutikken når Polarn O. Pyret konsumenter i 23 land. Målsettingen er at e-handelen skal stå for en betydelig del av det internasjonale varesalget.