Polarn O. Pyret fortsetter utenlandsekspansjon

Polarn O. Pyret fortsetter å vokse på det internasjonale markedet. Nylig åpnet det svenske varemerket sin første butikk i Nederland, og målet er å ekspandere ytterligere i Europa.

Publisert
Butikken i Eindhoven er den første utenfor Sverige som barneklesmerket driver i egen regi, og i løpet av året vil man åpne ytterligere to butikker på dette markedet.

Vil vokse i Europa


Omtrent halvparten av salget hos Polarn O. Pyret skjer nå utenfor Sverige, og ekspansjonen fortsetter. 64 franchiseeide butikker finnes i USA, Storbritannia, Irland, Island, Norge og Finland. Polarn O. Pyret ser potensial for videre ekspansjon i samtlige av disse markedene, og i flere land foregår det nå nyåpninger. I Storbritannia åpner for eksempel den 16 Polarn O. Pyret-butikken i år.

- Etterspørselen etter våre produkter er stor utenlands, og gjennom satsingen i Nederland begynner vi nå å bygge opp markedet for å kunne vokse skikkelig i Europa. Vi ser på andre land med lignende forutsetninger, sier vd Anders Wiberg i Polarn O. Pyret.

Passer inn


Valget av Nederland i første omgang har sin forklaring i dette markedets åpenhet til nye merkevarer og den store interessen for skandinaviske konsept som anses å prege dette markedet.

- Vi vet at de nederlandske konsumentene setter pris på vårt varemerke og våre produkter gjennom den etterspørselen vi ser i nettbutikken som åpnet i 2012. Dessuten er det stigende interesse for kvalitet og holdbarhet, og der passer Polarn O. Pyrets vareutvalg inn, sier Wiberg.

Gjennom den europeiske nettbutikken når Polarn O. Pyret konsumenter i 23 land. Målsettingen er at e-handelen skal stå for en betydelig del av det internasjonale varesalget.
Powered by Labrador CMS