VANT: Bente Danielsberg ble kåret til «Årets butikksjef 2012». I kjølvannet av det har butikksjefen fått mye oppmerksomhet og brukes nå i internopplæring av nye butikksjefer.

Prisvinner fikk flere jobbtilbud

Bente Danielsberg fikk flere jobbtilbud etter at hun ble kåret til Årets butikksjef 2012 i faghandelen, men har takket nei til alle sammen. Nå brukes hun til å lære opp nye butikksjefer i Norli.

Publisert

Butikksjefen hos Norli i Kremmertorget på Elverum stakk av med prisen i konkurranse med flere andre sterke kandidater.

Når hun nå har fått prisen noen måneder på avstand, ser hun tilbake på tildelingen som en svært positiv opplevelse.

 

Hyggelig oppmerksomhet

– Jeg har fått veldig, veldig mye hyggelig oppmerksomhet fra kundene våre. Og jeg har fått blomster og klemmer og masse hyggelige kommentarer, sier Bente Danielseberg til Kjedemagasinet.

Men det er ikke bare kunder og de som kjenner butikksjefen på Elverum som har lagt merke til hennes kvaliteter.

– Jeg har fått et par jobbtilbud i kjølvannet av dette, men jeg har takket nei til dem, sier Danielsberg.

Hun vil nemlig fortsette å utvikle seg i butikken sin på Elverum.

 

Brukes internt

Roger Bråten, regionsjef hos Norli Libris, sier de ikke vært flinke nok til å bruke prisen.

– Tenker vi tilbake, så burde vi brukt det på en annen måte, sier Bråten.

Internt i kjeden har derimot prisen blitt markedsført.

– Vi har brukt prisen i rekrutteringsøyemed ved at vi bruker Bente til å lære opp nye butikksjefer. Vi vil at den kulturen hun står for skal videreføres, sier Bråten.

Han gir butikksjefen på Elverum svært god skussmål.

– Kjernen i Bente er positivitet og å være løsningsorientert. Hun graver seg ikke ned i problemer slik jeg ser en del andre gjør. Hun har fokus på den hun kan gjøre noe med selv, sier regionsjefen.

 

Økt anerkjennelse

Nå er det igjen duket for kåring av «Årets butikksjef». Prisen er en nyopprettet pris og ble delt ut for første gang i sommer.

– Den har som mål å løfte frem og gi økt annerkjennelse til den innsatsen som gjøres av butikksjefen, sier Mellegård.

Prisen er et samarbeid mellom Impact, Virke, Oslo Handelsstands Forening, Daymaker og Kjedemagasinet.

– Vi ønsker å gi innsikt i de faktorene som skaper unike resultater. Samtidig ønsker vi å fremme konkurransen mellom de ulike kjedene om hvem som klarer å utvikle de beste butikksjefene, sier juryformannen.

 

Kriteriene

Juryen har utarbeidet seks kriterier for utnevnelsen av «Årets butikksjef»:

  • Høy medarbeidertilfredshet
  • Nytenkende og nyskapende
  • Positiv oppmerksomhet i nærmiljøet og kundekretsen
  • Utnyttelse av kjedekonseptet
  • Utvikler egen og andres kompetanse
  • Gode økonomiske resultater

 

Nominerer seks kandidater

Påmeldingsfristen til «Årets butikksjef 2013» er 17. februar 2014. Du finner informasjon om hvordan du melder på kandidater her!

Etter at påmeldingsfristen er gått ut, vil juryen nominere seks kandidater utfra de innkommende begrunnelsene.

  • Deretter vil det bli gjennomført en grundig undersøkelse av de nominerte for å finne den beste butikksjefen:
  • Mystery shopping.
  • Personlig intervjuer med kandidatene,
Powered by Labrador CMS