Rekordhøyt salg for Elkjøp Nordic

Elkjøp Nordic opplever rekordhøy omsetning og resultat. De solide resultatene for konsernet totalt, skyldes gode prestasjoner i alle de land, med særdeles gode resultater i Danmark.

Publisert
Konsernet økte første halvår 2012/2013 omsetningen med 12 prosent, til 9,8 milliarder norske kroner. Resultatet ble 407 millioner kroner, også en økning på 12 prosent.

- Et tegn på at vi lykkes


I Norge økte Elkjøp sin omsetning med ni prosent første halvår, og tar markedsandeler.

- Det er gledelig å se at stadig flere nordmenn velger å handle hos oss. Det tar vi som et tegn på at vi lykkes i vårt arbeid med å bedre tilbudet til den norske kunden, noe som er vår absolutt høyeste prioritet, sier Andreas Niss, administrerende direktør for Elkjøp Norge.

Rekorsalg av nettbrett


Elkjøp-konsernet har dette halvåret kundetilpasset varehus og nettbutikken. Service og reparasjonstid for innleverte produkter er ytterligere redusert, til 11,2 dager i snitt. Kundesenteret ble tidligere i år kåret til det beste i bransjen. Satsingen på opplæring av medarbeidere fortsetter, og Elkjøp bruker nå 50 millioner kroner på opplæring hvert år. Kjedens solide vekst kommer fra de fleste produktsektorene, men det er data, hvitevarer og småvarer som vokser mest.

- Salget av for eksempel nettbrett er rekordhøyt og bidrar til salgsøkningen. Samtidig gjør vi det godt i TV-markedet, på tross av at det generelt er i sterk tilbakegang, sier Niss.

Powered by Labrador CMS