GLAD: Administrerende dritekør Ole Robert Reitan i Rema er svært glad for topplassen. Foto: Rema

Rema fikk mest positiv oppmerksomhet

Rema 1000 topper analyseselskapet YouGovs liste over selskapene som har fått mest positiv oppmerksomhet i Norge i 2014. Dermed tok de spranget forbi fjorårets vinner Finn.no. Samsung tar tredjeplassen.

Publisert

– Dette er svært gledelig. Tidligere denne uken jublet vi over en fjerdeplass i Danmark, og det er fantastisk at vi nå topper samme kåring i Norge. Kunden er vår øverste sjef og det er tydelig at fokus på lave priser på varer av høy kvalitet, produsert og solgt på en ansvarlig måte fungerer godt, sier administrerende direktør Ole Robert Reitan, ifølge en pressemelding.

YouGov BrandIndex Rankings 2014 sammenlikner BrandIndex’ Buzz-score for 250 merkevarer i Norge, for å finne hvilke merkevarer som har fått mest positiv oppmerksomhet. Ifølge selskapet intervjuer de hver dag 100 nasjonalt representative personer for å få vite hva de mener om ulike merkevarer.

På bakgrunn av spørsmål til forbrukere om de har hørt noe positivt eller negativt om en bestemt varemerke, utarbeider de en såkalt «buzzscore» som danner grunnlaget for kåringen.

Powered by Labrador CMS