Retail-sølv til Sektor Eiendomsutvikling

Sektor Eiendomsutvikling vant sølv under Retailprisen 2012 for arbeidet med å gjenskape kjøpesenterlivet på Facebook.

Publisert
– Vi ønsket å finne frem til en løsning der vi kunne legge til rette for å skape en direkte kanal til alle ansatte hos leietakerne på de respektive kjøpesentrene våre. Butikkmedarbeiderne er ikke ansatt i Sektor Eiendomsutvikling, men derimot de ulike leietakerne, og det kan derfor være en utfordring å nå alle på en effektiv måte, sier markedsdirektør Marianne Mazarino Håkonsen(bildet) i Sektor Eiendomsutvikling.

Nei til ny kanal


En ny kommunikasjonskanal for ansatte på kjøpesenter, der flertallet ikke har
tilgang til PC med internett i arbeidstiden, og heller ikke ville
hatt tid til å sette seg foran maskinen, måtte løses via mobiltelefonen. Det å
introdusere en helt ny kanal ville vært lite gunstig, derfor ble løsningen å se
etter noe målgruppen allerede brukte. Samtidig måtte løsningen være
engasjerende, slik at de ansatte selv ville være med å fylle den med innhold,
og dermed bli en attraktiv kanal å bruke også utenom arbeidstiden.

- Vi valgte å ta i bruk en kanal flertallet av de ansatte allerede brukte aktivt. Samtidig ble det tidlig bestemt at Sektor Eiendomsutvikling burde profileres av mennesker som allerede var kjent for de ansatte, og som uansett har nok styringsstrukturer å forholde seg til på et senter. Gjennom senterledelsen skulle Sektor møte menneskene der de allerede var, både fysisk og digitalt: Gjennom å gjenskape det helt særegne senterlivet i egne lukkede grupper på Facebook, sier Håkonsen, som startet samarbeidet med PR-operatørene på dette prosjektet.

Flere priser


Utmerkelsen under Retailprisen kommer en uke etter at Sektor Eiendomsutvikling
kunne hente hjem to gull fra London under Solal Marketing Awards, for arbeidene
med Magasinet Drammen sin Rosa sløyfe-kampanje og Strandtorget sin kundetilfredshets-kampanje. Solal Marketing Awards, som arrangeres i regi av International Council of Shopping Centers (ICSC), hedrer den beste markedskommunikasjonen for kjøpesenterbransjen i Europa. Tidligere i vår fikk de samme kampanjene sølv i konkurransen Sterk Reklame.
Powered by Labrador CMS