Kunden skanner varen selv via appen på mobiltelefonen. (Foto: Sainsbury’s)

Sainsbury’s lanserer butikk uten kasse

Sainsbury har åpnet sin første testbutikk uten kasse i Holborn, London.

Publisert

I butikken anvendes teknologien SmartShop Scan, Pay & Go. Butikken er spesialisert på ‘to go’ – altså sskreddersydd for raskere og mer praktisk dagligvarehandel.

Kunder kan selv skanne og betale for sine kjøp ved hjelp av en app på smarttelefonen, mens de går rundt i butikken, for så å betale via appen ved å skanne en QR-kode ved utsjekk.

I butikken er hele kassaområdet og kassene fjernet. Medarbeiderne bruker tiden på butikkgulvet for å hjelpe kunden og ellers etterfylle varhyllene.

Butikken har en ‘helpdesk’ for å bistå alle som ønsker å betale med kontanter eller kort.

Testperioden er på tre måneder. I denne perioden vil Sainsbury lytte nøye til tilbakemeldinger fra kunder og ansatte før teknologien rulles ut bredere.

(Kilder: talkingretail.com og Sainsbury’s hjemmeside)

Sainsbury’s SmartShop

SmartShop app: Registrering ved å laste ned SmartShop-appen

'Handset' i butikken: Registrering inne i butikken ved å bruke ‘handset’-veggen

Shop, skan, bag: Bruk mobilen (eller butikkens handsets) til å skanne produktene før de puttes i bagen

SmartShop utsjekking: Ferdig – forlat køen og betal på et øyeblikk på SmartShops dedikerte utsjekking

 

(Kilde: Sainsbury’s)

 

Powered by Labrador CMS