Salgsrekord for Jula

Julas salg i Norge økte med 56 prosent i juli, til 143 MNOK. Fleksibilitet og strakstiltak får mye av æren.

Publisert
- Det føles kjempebra at så mange kunder velger å handle på Jula. Vi har solgt bra i samtlige kategorier i sommer, og kundene har strømmet til våre varehus, sier administrerende direktør Per Jacobsen i Jula Norge AS.

Gjennomførte strakstiltak


Den kalde våren påvirket salget i mars og begynnelsen av april, noe som førte til at kjeden gjennomførte strakstiltak. Jula gikk gjennom alle sine kommende kampanjer, vareutvalg og prissettingen på kampanjevarene. Man valgte også å gjøre enkelte endringer i hvilke medier man ønsket å synes i, samt at man styrket fokuset ytterligere på kundemøtet og kundeservice i varehusene i forbindelse med kjedens kampanjer. Dette viste seg å ha stor effekt, og resten av våren og sommeren ble dermed en suksess. Konsernsjef og deleier Karl-Johan Blank understreker betydningen av å være fleksibel og handle raskt.

- Jula er et familieforetak, og til tross for at vi nå har over 2.000 ansatte i tre land og omsetter for flere milliarder, er det viktig for meg som eier at vi fortsetter å handle raskt og fleksibelt med fokus på kunden. Detaljhandel handler om å jobbe med hver minste detalj i virksomheten for å gjøre alt bedre. Vi drives av salg, hører på hva våre kunder sier og er kjappe til å agere deretter, påpeker Karl-Johan Blank.

Jula sitt lojalitetsprogram, JulaClub, har også hatt positiv innvirkning på kjedens salgstall. Med over 150.000 medlemmer i Norge spiller JulaClub en stadig større rolle i kjedens markedsarbeid.
Powered by Labrador CMS